Aktualności
31.03.2017

Jaguar E-Type Zupełnie jak nowy

Prawie sześćdziesiąt lat temu był sensację na skalę światową, która na zawsze zmieniła wizerunek swojego producenta... i jego kondycję finansową, pozostając w produkcji przez blisko ćwierć wieku. Najlepiej zachowane sztuki są warte dzisiaj miliony. A najlepsze nich oferuje od tego roku sam Jaguar. Mowa oczywiście o słynnym E-Type.

Pierwszy E-Type zadebiutował jako roadster na wystawie samochodowej w Genewie w 1961 roku. Maszyna z prędkością maksymalną ponad 240 km/h wyznaczyła nowe standardy w swoim segmencie, zarówno jeśli chodzi o osiągi jak i styl. Model produkowany był w kolejnych seriach z otwartą i zamkniętą karoserią aż do 1975 roku. Na jego zakup skusiły się takie osobistości, jak Steve McQueen, George Best, Jackie Stewart, Brigitte Bardot oraz Frank Sinatra, a w wersjach wyścigowych startowali między innymi Graham Hill, Jackie Stewart, Roy Salvadori oraz Briggs Cunningham.

Jaguar E-Type Reborn

Najlepiej zachowane i odrestaurowane E-Type z regularnej serii osiągają dzisiaj na aukcjach wartości ponad miliona złotych, a modele limitowane i wyścigowe przekraczają tę sumę kilkukrotnie. W podobnych rejonach grasować będzie najnowsza oferta oddziału Jaguar Land Rover Classic Works z Coventry. To fabrycznie odrestaurowane, przywrócone do nowości i oryginalnej specyfikacji według zachowanej dokumentacji egzemplarze E-Type, które będą wyglądać i jeździć lepiej, niż wtedy gdy wyjechały z fabryki! Pierwszy egzemplarz przygotowany w ramach projektu E-Type Reborn zobaczymy już w przyszłym tygodniu na wystawie Techno Classica w Essen.

Jaguar E-Type Reborn

Premierową maszyną będzie coupe pierwszej serii z 1965 roku w kolorze Opalescent Gunmetal Grey, które zostało pierwotnie wyeksportowane do Kalifornii. Do 1983 roku, w którym auto zostało zamknięte w magazynie, jego właściciel pokonał ponad 125 tysięcy kilometrów. Pod maską pracuje rzędowa szóstka o pojemności 3,8 litrów i mocy blisko 270 KM, która współpracuje z ręczną skrzynią o czterech biegach i pozwala na rozpędzenie się do setki w czasie około siedmiu sekund. Wśród niewielu poprawek wprowadzonych w Jaguar Classic znajduje się układ chłodzenia oraz zaciski hamulcowe z przodu. Każdy E-Type Reborn, w zależności od specyfikacji, został wyceniony na co najmniej 285 tysięcy funtów (około 1,4 miliona złotych). Jaguar Classic przygotuje na początek dla swoich kolekcjonerów 10 samochodów pierwszej serii.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje