Aktualności
13.03.2017

Porsche 911 GT3 Ręczna kontrola

Zrezygnowaliście z zakupu nowego 911 GT3 po tym, jak tylko Porsche zrezygnowało z instalowania w nim ręcznej skrzyni biegów? Teraz macie szansę na ponowną weryfikację swoich planów. Na rynek wchodzi 911 GT3 kolejnej generacji, które nauczyło się wiele od 911 GT3 RS oraz 911 R i które po kilku latach przerwy wraca do ręcznej skrzyni biegów.

Nowe 911 GT3 generacji 991 II sprzedawane będzie z 7-stopniową przekładnią PDK w standardzie. Bezpłatną opcją, której brakowało w 911 serii 991 będzie ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów prosto z limitowanego 911 R ze skróconym drążkiem. Sportowe coupe wykorzystywać będzie również adaptacyjne zawieszenie, system tylnych kół skrętnych, system wektorowania momentu obrotowego, 20-calowe felgi z centralnym mocowaniem i za dopłatą węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Ubrane będzie w przeprojektowaną karoserię oraz podłogę, generujące docisk aerodynamiczny o około jedną piątą większy, niż poprzednio.

Porsche 911 GT3

Posadzony za przednią osią silnik rozrósł się z 3,8 do czterech litrów. Jest to nowa jednostka, wywodząca się z wyścigowych 911 GT3 Cup, 911 GT3 R oraz przełomowego 911 RSR, w którym silnik umieszczony jest centralnie. Sześciocylindrowy, wolnossący boxer kręci się do 9000 obrotów na minutę i dostarcza 500 koni mechanicznych oraz 460 niutonometrów, o 25 koni i 20 niutonometrów więcej, niż poprzednio. Napęd przenoszony jest tylko na tylną oś. 911 GT3 z przekładnią PDK, ważące 1430 kilogramów z pełnym bakiem, potrzebuje tylko 3,4 sekundy na rozwinięcie 100 km/h. Z manualem jest lżejsze o 17 kilogramów i o pół sekundy wolniejsze. Prędkość maksymalna sięga 318 km/h w przypadku Porsche Doppelkupplung i 320 km/h w przypadku skrzyni ręcznej.

Porsche 911 GT3

Na liście opcji będą czekały elementy dla wszystkich stałych bywalców torów wyścigowych: klatka bezpieczeństwa, gaśnica, kilka rodzajów foteli, w tym węglowe kubełki, fabryczna aplikacja telemetryczna i pakiet Sport Chrono z dodatkowymi wskaźnikami i przełącznikami. Ci, którzy będą spędzać czas z 911 GT3 w podróży mogą skusić się między innymi na zbiornik paliwa powiększony z 64 do 90 litrów, nagłośnienie firmy Bose oraz specjalne wykończenie karoserii i wnętrza. Samochód, który do dziewiętnastego marca można oglądać na salonie w Genewie, można już zamawiać. Jego ceny w Polsce zaczynają się od niespełna 790 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje