Aktualności
09.03.2017

Audi Q8 Sport Grupa operacyjna

W połowie stycznia Audi pokazało koncept SUV'a o oznaczeniu Q8 z linią nadwozia przypominającą coupe, zwiastun bardziej stylowej i luksusowej, dostarczającej nowych wrażeń alternatywy dla dużego Q7. Wersja seryjna ma być gotowa w przyszłym roku, ale nic nie wskazuje na to, aby Audi pozwoliło nam przez ten czas zapomnieć o Q8.

Niemiecka marka, należąca do rodziny Volkswagena przywiozła na otwarty dla zwiedzających do dziewiętnastego marca salon samochodowy w Genewie nowy koncept Q8 Sport. To przymiarka do dużego SUV'a o jeszcze agresywniejszym wyglądzie i imponujących osiągach, które zapewnia układ napędowy typu mild hybrid mHEV - dosłownie "łagodna hybryda" - czyli, w uproszczeniu, system z silnikiem elektrycznym o niewielkiej mocy, przeważnie bez elektrycznego trybu jazdy. W przypadku styczniowego Q8 mieliśmy do czynienia z hybrydą z wysokoprężnym silnikiem spalinowym o mocy 333 koni mechanicznych i silnikiem elektrycznym o mocy 162 koni mechanicznych (maksymalna moc systemu sięgała 450 KM).

Audi Q8 Sport

W premierowym Q8 Sport zastaniemy benzynowy, sześciocylindrowy, doładowany silnik o mocy 450 koni mechanicznych z dwoma turbosprężarkami, elektrycznie napędzaną sprężarką EAV i systemem odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, który ładuje w locie baterie litowo-jonowe o pojemności tylko 0,9 kWh, rozkręca silnik spalinowy podczas uruchamiania, może służyć do manewrowania podczas parkowania i sunięcia w korku bez odpalania V6. Między wałem korbowym i silnikiem spalinowym umieszczono układ startowy, którzy może pracować jako silnik elektryczny, który dostarcza dodatkowe 27 koni mechanicznych i 170 niutonometrów. Maksymalna moc całego układu napędowego dochodzi do 476 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 700 niutonometrów.

Audi Q8 Sport

Długie na ponad pięć metrów i szerokie na ponad dwa metry Q8 Sport ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie tylko 4,7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Audi deklaruje zasięg ponad 1200 kilometrów z 85-litrowym zbiornikiem paliwa (układ mHEV pozwolił na zmniejszenie zużycia paliwa o ponad jeden litr na sto kilometrów). Koncept dysponuje stałym napędem na obie osie, adaptacyjnym, pneumatycznym zawieszeniem z możliwością zmiany prześwitu o 90 milimetrów, kołami z 23-calowymi felgami, węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy 20 cali, laserowymi światłami z przodu, cyfrowym kokpitem Audi Virtual Cockpit, miejscem dla czterech osób i bagażnikiem o pojemności 630 litrów.

Skomentuj na forumUdostępnij