Aktualności
02.03.2017

Porsche Panamera Sport Turismo Uniwersalny samochód sportowy

Porsche po czterech i pół latach od premiery konceptu Sport Turismo wprowadza na rynek seryjną Panamerę w nowej wersji nadwoziowej. Do limuzyny ze zwykłym i wydłużonym rozstawem osi w salonach sprzedaży niemieckiej marki dołączy wkrótce kombi o tej samej nazwie. W tym segmencie Porsche nie miało do tej pory żadnego przedstawiciela.

Panamera Sport Turismo dziedziczy wszystkie zalety limuzyny drugiej generacji, którą pokazano w połowie ubiegłego roku i dodaje od siebie elementy zwiększające uniwersalność auta i ułatwiające jego użytkowanie na co dzień. W niepowtarzalnym stylu. To przede wszystkim: zwiększona objętość bagażnika (520 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń 1390 litrów, w wersji hybrydowej w obu przypadkach o 95 litrów mniej), duży otwór bagażowy, niska krawędź załadunku na wysokości 628 milimetrów oraz koncepcja foteli 4+1 (z tyłu przeprojektowana kanapa dla 2+1 osób ze składanymi, podzielonymi w stosunku 40:20:40 oparciami).

Porsche Panamera Sport Turismo

Panamera Sport Turismo o długości ponad pięciu metrów wyposażona będzie między innymi w systemy wspomagania kierowcy Porsche InnoDrive, system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport), aktywny napęd na obie osie z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym Porsche Traction Management (PTM), skrętną tylną oś, systemu PAA (Porsche Active Aerodynamics) ze spoilerem dachowym, który wysuwa się automatycznie przy prędkościach powyżej 170 km/h (90 km/h w trybach jazdy Sport i Sport Plus) i panoramiczny dach oraz zawieszenie pneumatyczne w modelach S.

Porsche Panamera Sport Turismo

Nowe Porsche zadebiutuje od razu w pięciu różnych wariantach napędowych: jako Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo. Pierwszy z nich napędzany jest trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 330 koni mechanicznych. Model wysokoprężny zasilać będzie czterolitrowe V8 o mocy 422 KM, a w hybrydzie znajdziemy 2,9-litrowe V6 i silnik elektryczny o łącznej, maksymalnej mocy 462 KM. Wersję Turbo w ruch będzie wprawiać widlasta ósemka o pojemności czterech litrów i mocy 550 koni mechanicznych w połączeniu z ośmiostopniową przekładnią PDK. Turbo z pakietem Sport Chrono będzie potrzebowało tylko 3,6 sekundy na przekroczenie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgnie 304 km/h.

Porsche Panamera Sport Turismo

Światowa Porsche Panamera Sport Turismo będzie miała miejsce w przyszłym tygodniu na osiemdziesiątym siódmym salonie samochodowym w Genewie. Wystawa będzie otwarta dla zwiedzających w dniach od dziewiątego do dziewiętnastego marca. Samochód można już zamawiać, ale jego rynkową premierę zaplanowano w Europie dopiero na październik (listopad na pozostałych rynkach). Ceny na terenie Niemiec, wliczając VAT, rozpoczynają się od 97,6 tysięcy euro za model Panamera 4 Sport Turismo i kończą na 158,6 tysiącach euro za Panamerę Turbo Sport Turismo. Obecnie to przedział od 420 do 680 tysięcy złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij