Aktualności
27.02.2017

Peugeot Instinct Naturalne reakcje

Peugeot, jak i wiele innych firm na całym świecie, przygotowuje się na nadejście samochodów w pełni autonomicznych, w których rola kierowcy będzie zredukowana do minimum. Podejście francuskiej marki do takiego właśnie tematu prezentuje koncept Instinct, w którym najważniejsze mają być wolność i przyjemność z jazdy.

Wizja Peugeota zawiera w sobie między innymi usługę Samsung ARTIK Cloud, dzięki której wszystkie aktualne dane i ustawienia pasażerów będą zawsze pod ręką. Samochód może łączyć się ze wszelkiego typu urządzeniami przenośnymi oraz domowymi (PC, telewizor, sprzęt audio), dzięki którym możemy go konfigurować przed, po lub w trakcie podróży i na przykład nie przerywać oglądania filmu, który zainteresował nas jeszcze w domu. We współpracy z firmą Sentiance opracowano system, który będzie mógł monitorować każdego pasażera i z wyprzedzeniem adoptować całe auto do jego potrzeb.

Peugeot Instinct

Przed pasażerami z przodu umieszczono cyfrową, adaptacyjną deskę rozdzielczą Responsive i-Cockpit z niewielką, chowaną kierownicą i wyświetlaczami 3D. Również dobór materiałów jest nietypowy - podłogę pokrywa cienka warstwa... betonu. Do wyboru są cztery tryby jazdy, w tym dwa autonomiczne. W trybie Autonomous Soft samochód przywiezie nas do celu bez pośpiechu i pozwoli odpocząć, a w trybie Autonomous Sharp znajdzie najszybszą i najciekawszą drogę. Gdy sami zapragniemy przejąć stery to będziemy mieli do wyboru tryb Drive Relax, w którym auto będzie wspomagać nas wszystkimi dostępnymi systemami lub Drive Boost, w którym dostaniemy pełnię mocy i swobody.

Peugeot Instinct

Peugeot Instinct został zaprojektowany jako masywny, czteroosobowy shooting brake z dwoma parami otwierających się w przeciwnych kierunkach drzwi. Otwory między przednimi światłami i poszatkowany grill to elementy aktywne aerodynamicznie, które przy prędkościach powyżej 90 km/h zapewniają dodatkowy docisk przedniej osi. Z tyłu podobną funkcję pełnią wloty powietrza w progach. Instinct jest hybrydą typu PHEV o mocy około 300 koni mechanicznych, o której nic więcej na razie nie wiadomo. Koncept będzie miał swoją premierę na targach Mobile World Congress w Barcelonie, które będzie można odwiedzić w dniach od 27 lutego do 2 marca. Kilka dni później pojawi się w Genewie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje