Aktualności
26.02.2017

Toro Rosso STR12 Więcej miejsca

Siódme miejsce w tabeli z klasyfikacją generalną konstruktorów Formuły 1 na końcu ostatnich trzech sezonów rezerwowało sobie Toro Rosso, drugi, słabszy zespół austriackiego koncernu Red Bull, który startuje nieprzerwanie od roku 2006. Dzisiaj ekipa, której centrala znajduje się we Włoszech, pokazała swoją nową maszynę, model STR12.

Nowe przepisy zmieniły w tym roku rozmiary i wygląd wszystkich bolidów, a także według oczekiwań wszystkich ich szybkość (nawet do czterech sekund krócej na jednym okrążeniu). Szerokość samochodów została zwiększona z 1800 do 2000 milimetrów, szerokość opon z przodu zwiększono do 305 milimetrów, a szerokość opon z tyłu aż do 405 milimetrów. Szersze są skrzydła z przodu i z tyłu oraz dyfuzor, który jest dodatkowo dłuższy i wyższy. Minimalna masa każdego bolidu bez paliwa, ale wliczając kierowcę, została zwiększona z 702 do 728 kilogramów (na początku i na końcu wyścigu). Limit paliwa na wyścig zwiększono ze 100 do 105 kilogramów.

Toro Rosso STR12

Od sezonu 2014 wszystkie samochody w Formule 1 są hybrydami ze spalinowymi silnikami w układzie V6 o pojemności 1,6 litra z turbosprężarką, które rozwijają od 600 koni mechanicznych w górę (w tym roku ma być przekroczona granica 1000 KM!). Współpracują z nimi ośmiostopniowe skrzynie biegów oraz systemy odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania i cieplnej z układu wydechowego. Ich zadanie to przede wszystkim trzymanie w pogotowiu dodatkowych 163 koni mechanicznych, które kierowcy mogą wykorzystać przez określony przedział czasu w trakcie każdego okrążenia, na przykład podczas prób wyprzedzania na długich prostych. Zespół Toro Rosso korzysta obecnie ponownie z układów napędowych produkcji Renaulta, z którym rozstało się tylko na jeden rok na rzecz Ferrari.

Toro Rosso STR12

W kolorach Scuderia Toro Rosso w tym sezonie jeździć będą Daniil Kvyat z Rosji oraz Carlos Sainz z Hiszpanii, obaj jeździli dla zespołu również rok temu. Kvyat zaczynał swoją karierę w Formule 1 w Toro Rosso w 2013 roku. Dwa lata później przeskoczył do Red Bulla aby po czterech pierwszych wyścigach ubiegłego roku trafić znowu do słabszego zespołu. Rosjanina dwa razy widzieliśmy na podium (w tym drugie miejsce na Węgrzech w 2015 roku). Sainz debiutował w Formule 1 w Toro Rosso w roku 2015 i w swoich dotychczasowych startach nie wspiął się powyżej szóstego miejsca. Zespół Toro Rosso zakończył sezon 2016 na miejscu siódmym w klasyfikacji generalnej konstruktorów.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje