Aktualności
21.02.2017

Renault RS 17 Przegrupowanie sił

Renault jako trzeci z dziesięciu zespołów Formuły 1 ujawnił dziś swój tegoroczny bolid. Francuska marka kilkanaście lat temu zdobyła swoje pierwsze mistrzowskie tytuły jako konstruktor, do której to roli wróciła po kilku latach przerwy w minionym sezonie. Powrót zakończył się bardzo słabymi wynikami. Czas na zmianę!

Wszystkie samochody Formuły 1 będą w tym roku dłuższe i szersze, do czego doprowadziły zmiany ogumienia i zmiany w aerodynamice. Przednie opony poszerzono z 245 do 305 milimetrów, a tylne z 325 aż do 405 milimetrów. Szerokość całego samochodu wzrosła z 1800 do 2000 milimetrów. Szersza jest podłoga, tylne skrzydło i przednie skrzydło, którego krawędź ma teraz ustalony kształt. Dłuższy, szerszy i wyższy jest dyfuzor. Wracają tylne płetwy. Minimalną masę podniesiono z 702 do 728 kilogramów. Według różnych przewidywań nowe bolidy mają być na niektórych torach nawet o cztery sekundy szybsze, niż zeszłoroczne maszyny.

Renault RS 17

Renault jest jednym z trzech zespołów, które wykorzystują układy napędowe własnej konstrukcji. Sercem bolidów Formuły 1 od 2014 roku są turbodoładowane silniki V6 o pojemności 1,6 litra i mocy ponad 600 koni mechanicznych (w tym niektórzy mają pokonać barierę 1000 KM!), którym towarzyszą systemy odzyskiwania energii. Obecnie są to systemy odzyskiwania energii cieplnej ze spalin i kinetycznej z hamowania, dzięki którym kierowcy mają do dyspozycji dodatkowe 120 kilowatów mocy, około 160 koni mechanicznych (w ostatnim sezonie widlastych ósemek było to dwa razy mniej). Po raz pierwszy w pracach nad układem ERS (Energy Recovery System) pomagało Infiniti. Jednostki Renaulta zobaczymy w tym roku również u Toro Rosso i Red Bulla (przemianowane na TAG Hauer).

Renault RS 17

Dla Renaulta jeździć będą Nico Hulkenberg z Niemiec oraz Jolyon Palmer z Wielkiej Brytanii. Hulkenberg startuje w Formule 1 od sezonu 2010 i przez ostatnie lata występował w barwach zespołu Force India. Jego najlepszymi wynikami było kilka czwartych miejsc, pomiędzy którymi wygrał z Porsche w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Palmer debiutował w Renaulcie w ubiegłym roku, w którym zdobył jeden punkt. W całym sezonie 2016 zespół, który powstał po wykupieniu drużyny Lotusa, punktował tylko trzy razy i w klasyfikacji generalnej konstruktorów uplasował się dopiero na dziewiątym miejscu.

Skomentuj na forumUdostępnij