Aktualności
10.02.2017

Audi RS3 Sportback Szybkie kombi

Do pokazanego w ubiegłym roku na wystawie w Paryżu trzybryłowego, nowego Audi RS3 dołączy wkrótce kolejny wariant nadwoziowy. Będzie nim kompaktowe kombi Sportback, które zadebiutuje w Genewie. Oba samochody zasilane są najmocniejszą we współczesnym świecie jednostką napędową o pięciu cylindrach, która produkowana jest na skalę masową.

Najnowsze RS3 napędzane jest dumą Audi, ucieleśnioną przez pięciocylindrowy motor TSI o pojemności 2,5 litrów z nieodłącznym turbodoładowaniem. Silnik jest mocniejszy o 33 konie od swojego poprzednika i lżejszy o 26 kilogramów, co zawdzięcza przede wszystkim aluminiowej skrzyni korbowej. Jego maksymalna moc sięga teraz okrągłych 400 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 480 niutonometrów dostępny jest w szerokim zakresie od 1700 do 5850 obrotów na minutę. To o 30 Nm więcej od najstarszego RS3 Sportback, które ujawniono pod koniec 2010 roku.

Audi RS3 Sportback

Tak samo, jak w przypadku limuzyny cała moc w kombi przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem dwusprzęgłowego automatu S Tronic o siedmiu przełożeniach oraz wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło. Im dynamiczniejsza jazda tym więcej mocy kierowane jest na tylną oś. Kierowca ma pod ręką przełącznik przepustnicy wydechu, a w przypadku opcjonalnego, adaptacyjnego zawieszenia RS Sport trzy tryby jego pracy - Comfont, Auto raz Dynamic - które wpływają także na zachowanie się systemu Electronic Stabilization Control. Standardem jest wielodrążkowe zawieszenie z obniżonym w porównaniu do zwykłego A3 prześwitem o 25 milimetrów i zwiększonym o 20 milimetrów rozstawem kół z przodu.

Audi RS3 Sportback

RS3 Sportback potrzebuje tylko 4,1 sekund na przekroczenie prędkości 100 km/h, w której wytraceniu biorą udział tarcze hamulcowe o średnicy 310 milimetrów (za dopłatą tarcze węglowo-ceramiczne). Prędkość maksymalna ograniczona jest w standardzie do 250 km/h, a w ramach opcji ograniczenie można podnieść do 280 km/h. Inne elementy wyposażenia dodatkowego to m.in. przednie światła typu Matrix LED, cyfrowa deska rozdzielcza Audi Virtual Cockpit oraz 705-watowe nagłośnienie produkcji Bang & Olufsen. Sprzedaż modelu na terenie Europy rozpocznie się w kwietniu. Cenę auta z kierowanego przez Stephana Winkelmanna oddziału Audi Sport ustalono na poziomie 54,6 tysięcy euro, o 1,3 tysiąca euro mniej od sedana. Obecnie to około 235 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje