Aktualności
18.01.2017

Audi SQ5 Podwyższona wydajność

W ramach noworocznych porządków Audi zabrało się za SQ5, jednego ze swoich najszybszych SUV'ów. Model debiutował w 2012 roku z 313-konnym silnikiem wysokoprężnym, a dokładnie trzy lata temu rodzice pozwolili mu bawić się z jednostką benzynową o mocy 354 koni mechanicznych. Teraz, idąc śladami nowego Q5 z zeszłego roku, SQ5 doczekało się drugiej generacji.

Praktyczny, przeznaczony do codziennego użytku SUV z bardzo sportowym zacięciem debiutuje z 3-litrową jednostką TFSI pod maską. Turbodoładowany, aluminiowy motor V6 w dalszym ciągu dostarcza 354 koni mechanicznych, a jego maksymalny moment obrotowy sięga 500 niutonometrów (30 Nm więcej, niż poprzednio). Silnik schudł w stosunku do poprzednika o 14 kilogramów, poprawiono jego chłodzenie, miejsce kompresora zajęła turbosprężarka i obniżono emisję dwutlenku węgla oraz zużycie paliwa (8,3 litry na sto kilometrów według norm NEDC).

Audi SQ5

Masa całego samochodu o długości 467 centymetrów spadła do 1995 kilogramów, to o 35 kilogramów mniej od poprzednika. Z tyły wygospodarowano bagażnik o pojemności, zależnie od wyboru wersji tylnej kanapy, od 500 do 610 litrów, a po jej złożeniu 1550 litrów. Standardem są między innymi diodowe reflektory, zastępy elektronicznych asystentów wspierających kierowcę i adaptacyjne amortyzatory, a opcjami cyfrowa deska rozdzielcza Audi Virtual Cockpit z 12,3-calowym ekranem, rozbudowane systemy MMI Navigation Plus z dotykowym panelem sterowania i dotykowym ekranem o przekątnej 8,3 cala, sportowy mechanizm różnicowy oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.

Audi SQ5

Nowe SQ5 porusza się na kołach z 20-calowymi felgami i ogumieniem o szerokości 255 milimetrów. Przednie tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami mają 360 milimetrów średnicy. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła za pomocą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic, która z myślą o oszczędzaniu paliwa przy zdjęciu nogi z gazu w zakresie prędkości 55-160 km/h automatycznie przechodzi na wolny bieg. Silnik V6 pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 5,4 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Auto pojawi się w salonach sprzedaży Audi w połowie tego roku. Produkowane będzie w nowo wybudowanych zakładach marki w Meksyku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje