Aktualności
10.01.2017

Nissan Vmotion 2.0 Ostrzenie ostrzy

Nissan przyzwyczaił nas już do swojej nowej linii stylistycznej, którą definiują przede wszystkim charakterystyczne osłony chłodnic z ramkami w kształcie litery V. Japończycy będą trzymać się tego kierunku, a jego ewolucję oraz plany marki na przyszłość reprezentuje ujawniony w tym tygodniu koncept limuzyny Vmotion 2.0.

Vmotion 2.0 ucieleśnia wizję luksusowej limuzyny z ostro nakreślonymi kształtami, dużym grillem i miejscem dla czterech osób, w którym można oddać się pracy i przyjemnościom. Tyczy to się również kierowcy, który w trybie jazdy ProPilot zostaje wyręczony przez maszynę i komputery pokładowe, pozwalające na w pełni autonomiczną jazdę. Kabinę, do której prowadzą otwierane w przeciwnych kierunkach drzwi, wypełniają panele i detale z drewna, chromu oraz miedzi, roztaczające się od dachu, poprzez drzwi i deskę rozdzielczą po podłogę.

Nissan Vmotion 2.0

Poza nowym wyglądem koncept zapowiada przyszłe technologie marki, zamknięte pod hasłem Nissan Intelligent Mobility. System Nissan Intelligent Driving z funkcją ProPilot do autonomicznej jazdy po autostradach i w zatłoczonym mieście to tylko jedna z nich. Inne to cyfrowa deska rozdzielcza, ekrany dotykowe dla kierowcy i każdego z pasażerów, wielofunkcyjny touchpad czy przestrzenne nagłośnienie UltraNearfield firmy Bose, które służy również do komunikowania kierowcy tego, co dzieje się na zewnątrz samochodu.

Nissan Vmotion 2.0

Nissan Vmotion 2.0 mierzy 486 centymetrów długości i stoi na podwoziu z rozstawem osi 285 centymetrów. To wymiary porównywalne z produkowaną seryjnie limuzyną Maxima, która jest dłuższa o kilka centymetrów i ma o kilka centymetrów krótszy rozstaw osi. O układzie napędowym konceptu jego twórcy niestety nic nie wspominają. Na żywo Vmotion 2.0 można oglądać na tegorocznej wystawie North American International Auto Show w Detroit, która dla zwykłych zwiedzających będzie otwarta w dniach od 14 do 22 stycznia.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje