Aktualności
07.01.2017

Bentley Continental Supersports Niszczycielska siła

Bentley podchodzi po raz trzeci do Continentala w wersji Supersports, którego nazwa sięga lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Maszyna wzorem poprzedników podnosi poprzeczkę po poziomu, którego wcześniej nie osiągnął żaden inny model marki: to najszybszy i najmocniejszy, dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego Bentley w historii.

Pierwszy Continental Supersports zaskoczył klientów marki w 2009 roku: miał 630 KM, 800 Nm, rozwijał setkę w 3,9 sekund i osiągał maksymalnie 329 km/h. Tegoroczny Continental Supersports to bestia o jedną dziesiątą mocniejsza, dysponująca momentem obrotowym większym o ponad ¼! Nowy model porusza się dzięki blisko 6-litrowemu silnikowi w układzie W12, którego maksymalna moc sięga 710 koni mechanicznych przy sześciu tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy zwiększono aż do 1017 niutonometrów w zakresie 2050-4500 obr/min! To aż o 120 KM i 297 Nm więcej niż w bazowym Continentalu GT!

Bentley Continental Supersports

Dodatkowe pokłady mocy wyzwolono przede wszystkim dzięki instalacji dwóch powiększonych turbosprężarek i wymianie osprzętu silnika oraz przeprogramowaniu elektroniki. Aby przeszło tysiąc niutonometrów było jak najefektywniej przenoszone na wszystkie cztery koła zmodyfikowano 8-stopniowy automat ZF z łopatkami przy kierownicy z nową przekładnią hydrokinetyczną i zainstalowano system inteligentnego rozdziały momentu pomiędzy poszczególne koła, który po raz pierwszy pojawił się w Continentalu GT3-R. Ważący 2280 kilogramów supersports rozpędza do 100 km/h w czasie 3,5 sekund, a jego prędkość maksymalna sięga 336 km/h (cięższy o 175 kilogramów kabriolet: 3,9 sekund i 330 km/h).

Bentley Continental Supersports

Z zewnątrz Supersports wyróżnia się poprawiającym aerodynamikę body kitem oraz 21-calowymi felgami, za którymi z przodu pracują węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy aż 420 milimetrów. Jakiś pięć kilogramów można zrzucić z opcjonalnym wydechem z tytanu, a na liście dodatkowo płatnych elementów znajdziemy także spoiler na klapie bagażnika, przedni splitter dla coupe, węglową maskę silnika, specjalnie wykańczane felgi i pakiet "X Specifiation" (specjalne malowanie, węglowe lusterka, węglowe progi, tytanowy wydech, karbonowe dodatki w kabinie).

Skomentuj na forumUdostępnij