Aktualności
05.12.2016

Ferrari 488 Challenge Zmiana obyczajów

W miniony weekend na pętli Daytona miało miejsce tegoroczne Finali Mondiali, wielki finał programów wyścigowych Ferrari dla klientów i kierowców markowego pucharu. Po raz pierwszy na Daytonie można było zobaczyć włoskie bolidy Formuły 1. Oraz powrót prototypów 333 SP. Na miejscu pokazano również zupełnie nowy, wyścigowy model z rodziny 488.

Pierwsze, wyścigowe 488 pokazano światu kilkanaście miesięcy temu podczas zeszłorocznego Finali Mondiali. Były to modele przygotowane w specyfikacji GTE oraz GT3, pierwszy zbudowany z myślą o mistrzostwach świata World Endurance Championship. W weekend zadebiutowało torowe 488, na którym ciąży zupełnie inna odpowiedzialność. To coupe w specyfikacji Challenge, samochód przygotowany wyłącznie z myślą o startach w markowych pucharach Ferrari na całym świecie, następca używanego od ponad sześciu lat 458 Challenge. Samochód pojawił się wśród aż 809 maszyn włoskiej marki, które przywieziono na światowy finał programów Ferrari Challenge, XX Programme i F1 Clienti na Daytonę.

Ferrari 488 Challenge

488 Challenge jest już szóstym modelem zaprojektowanym dla markowych pucharów, które w przyszłym roku będą świętować swoje 25-lecie. Od roku 1992 zorganizowano ponad tysiąc wyścigów, w których w trzech seriach na trzech kontynentach wzięło udział ponad tysiąc kierowców. Nowa maszyna będzie nie tylko najmocniejszym samochodem w specyfikacji Challenge. Będzie to pierwszy tego typu wóz z turbodoładowaniem: do jego napędu służy 3,9-litrowe V8, z którego turbosprężarka wyciska 670 koni mechanicznych. Motor z nową elektroniką, odchudzony o prawie 20 kilogramów, współpracuje ze skrzynią biegów F1 DCT, w której zmiana przełożeń zaowocowała przyspieszeniami o ponad jedną dziesiątą.

Ferrari 488 Challenge

Nowy model wyprze z torów wolnossące 458 Challenge Evo, od którego na fabrycznym torze Fiorano jest o sekundę szybszy (jedna minuta i 15,5 sekund). Na pokładzie 488 Challenge znajdziemy system Slip Slip Angle Control oraz agresywny pakiet aerodynamiczny, zaprojektowany przez zespół Ferrari Styling Centre, który czerpał wzorce między innymi z 488 GTE. Obecnie puchary Ferrari Challenge organizowane są w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji Wschodniej. Na każde mistrzostwa złożyło się w tym roku sześć eliminacji i międzynarodowy finał.

Skomentuj na forumUdostępnij