Aktualności
02.12.2016

GAC EnLight Dalekowschodni blask

GAC Group, jeden z największych producentów samochodów w Chinach, na tegorocznej wystawie w Guangzhou pokazał razem z partnerami blisko siedemdziesiąt samochodów, obejmujących m.in. modele przygotowane z Hondą, Toyotą, Fiatem i Mitsubishi. Firma przedstawiła również własny pomysł na przyszłość. Był nim w swojej światowej premierze koncept EnLight.

Chińczycy chwalą się, że EnLight został zaprojektowany od zera samodzielnie, a główną rolę w jego powstaniu odgrywał oddział GAC Automotive Engineering Institute. Placówka działa od 2006 roku i spełnia funkcję ośrodka badawczo-rozwojowego firmy, do którego należy na przykład przygotowanie platform dla nowych modeli drogowych. W przypadku EnLight mamy do czynienia z czymś zupełnie innym: to wizja sportowego wozu najbliższej przyszłości, mająca skrywać najnowsze zdobycze technologiczne marki.

GAC EnLight

Dwuosobowe coupe EnLight ma być napędzane czterema, umieszczonymi przy kołach silnikami elektrycznymi o bliżej nieokreślonych parametrach. Konstruktorzy pojazdu przewidzieli, co najmniej w teorii: kilka trybów jazdy (napęd na wszystkie cztery koła, napęd tylko na tylną oś), tryb jazdy autonomicznej, stałą łączność z Internetem, możliwość połączenia się samochodu z urządzeniami mobilnymi, zmienne oświetlenie i filtrowanie powietrza, zależne od humoru kierowcy i pasażera oraz system bezprzewodowego ładowania baterii.

GAC EnLight

GAC Group nie zdradza niestety żadnych detali technicznych na temat projektu EnLight, który prawdopodobnie zostanie szybko zapomniany. Firma skupia się obecnie na wzroście sprzedaży i atrakcyjności swoich modeli. Od stycznia do października tego roku wyprodukowała i sprzedała ponad 1,3 miliona samochodów, co oznacza wzrost o prawie jedną trzecią w porównaniu do roku ubiegłego. Największy udział mają tu samochody budowane pod marką Trumpchi, które od kilku lat eksportowane są między innymi do krajów Europy Wschodniej.

Skomentuj na forumUdostępnij