Aktualności
16.11.2016

Lamborghini Huracan RWD Spyder Prosto z taśmy

Lamborghini pracuje obecnie po cichu nad Aventadorem drugiej generacji, seryjnym Urusem, który ma zmienić na zawsze wizerunek i wyniki sprzedaży marki oraz kolejnymi ewolucjami najmłodszego w rodzinie Huracana, w którego ofercie są jeszcze braki. Jeden z nich uzupełnił właśnie kabriolet z napędem tylko na tył.

Przy okazji premiery nowego modelu Włosi pozbyli się, być może na stałe, alfanumerycznych oznaczeń, które towarzyszą samochodom Lamborghini od kilkunastu lat i wskazują na moc silnika, jego położenie oraz rodzaj napędu. Przy bazowym Aventadorze nie znajdziemy teraz LP700-4, przy Aventadorze SV nie ma już LP750-4, z limitowanego Centenario zniknęło LP770-4, a przy Huracanie nie trafimy na LP600-4. Nowy Huracan Spyder, który wypadałoby wzorem zeszłorocznego coupe oznaczyć symbolem LP580-2, określany jest teraz po prostu jako RWD (rear wheel drive).

Lamborghini Huracan RWD Spyder

Spyder, idąc śladami tylnonapędowego coupe, otrzymał od producenta przeprojektowaną przednią i tylną część karoserii, felgi typu Kari o średnicy 19 cali z ogumieniem Pirelli PZero oraz nowe hamulce, które mają do wykonania inną pracę, niż w przypadku Huracana z napędem na obie osie. Standardem w Spyderze jest miękki, składany i rozkładany automatycznie dach (w czasie 17 sekund, przy prędkościach do 50 km/h), moduł Lamborghini Infotainment System II z 12,3-calowym wyświetlaczem, a na liście opcji widnieje między innymi adaptacyjne zawieszenie MagneRide.

Lamborghini Huracan RWD Spyder

Dziesięciocylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 5,2 litrów ograniczono do 580 KM i 540 Nm, które na tylą oś wyprowadza dwusprzęgłowa, 7-stopniowa przekładnia Lamborghini Doppia Frizione. Huracan RWD Spyder waży na sucho 1509 kilogramów. Jest aż o 120 kilogramów cięższy od coupe i o 33 kilogramy lżejszy od spydera AWD. Na osiągach Spydera nie robi to większego wrażenia: włoski byk rozpędza się do setki w czasie 3,6 sekund i może rozwinąć prędkość maksymalną 319 km/h. W sprzedaży model pojawi się w styczniu przyszłego roku, a w tym miesiącu można go oglądać na salonie samochodowym w Los Angeles.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje