Aktualności
01.10.2016

Audi RS3 Limousine Cztery setki

Tęskniliście za RS3 lub zdążyliście już zapomnieć o jego istnieniu? W tym tygodniu wypuszczono na światło dzienne kolejny model z tej serii, pierwszy od czasu kwietniowego odmłodzenia kompaktu Audi, który od razu zameldował się również jako 310-konne S3. Najnowszy model to pierwsza limuzyna marki w tym segmencie oznaczona jako RS.

Dotychczasowe RS3 oferowane było tylko w pięciodrzwiowej karoserii typu Sportback: od 2010 roku z 2,5-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem o mocy 340 KM, a od roku 2014 z silnikiem zmotywowanym do oddawania 367 KM. W tym roku trzybryłowe RS3 Limousine debiutuje z silnikiem podkręconym do okrągłych 400 koni mechanicznych, którym towarzyszy maksymalnie 480 niutonometrów, dostępne w zakresie od 1700 do 5850 obrotów na minutę. Jednostka w takiej konfiguracji jest znana już od kilku miesięcy: w kwietniu znalazła się w najnowszym TT RS.

Audi RS3 Limousine

Blok silnika z lekkiego metalu pozwolił na obniżenie jego masy o 25 kilogramów, a podwójny wtrysk paliwa do kolektora dolotowego i komór spalania oraz system zmiennych faz rozrządu pozwoliły poprawić parametry i zmniejszyć apetyt na paliwo. Moc na wszystkie koła przenosi dwusprzęgłowy, siedmiostopniowy automat S Tronic oraz wielopłytkowe elektro-hydrauliczne sprzęgło, które rozdziela moment pomiędzy poszczególne osie (przy dynamicznej jeździe większość ląduje na tyle). Efekt: 4,1 sekundy do setki i prędkość maksymalna ograniczona po wniesieniu dopłaty do 280 km/h (standardowo do 250 km/h).

Audi RS3 Limousine

Zawieszenie RS3 w porównaniu do zwykłego A3 obniżono o 25 milimetrów, powiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu, z przodu zainstalowano tarcze hamulcowe o średnicy 370, a z tyłu 310 milimetrów. Nowe są zderzaki, progi, felgi, końcówki wydechu, poszerzone nadkola, regulowany spoiler na klapie bagażnika i inne detale. Za dopłatą dostępne będą między innymi: adaptacyjne, sportowe zawieszenie, przednie reflektory typu Matrix LED, nagłośnienie firmy Bang & Olufsen o mocy 705 watów, sportowe fotele, jeszcze bardziej rozbudowane niż poprzednio systemy wsparcia kierowcy oraz zarezerwowane tylko dla tego modelu lakiery szary Nardo i czerwony Catalunya.

Skomentuj na forumUdostępnij