Aktualności
21.09.2016

Bentley Bentayga Diesel Wszędzie dobrze

Wszyscy chętni na Bentaygę, luksusowego SUV'a z Crewe, nie będą już skazani wyłącznie na benzynowe W12 o pojemności sześciu litrów i mocy aż 608 koni mechanicznych. Dla tych, którzy liczą rachunki ze stacji paliwowych i przejmują się poziomem emisji spalin przygotowano Bentaygę z silnikiem wysokoprężnym.

Premierowy model Bentayga Diesel to pierwszy samochód w historii Bentley Motors z silnikiem na olej napędowy i z miejsca najmniej zatruwający środowisko naturalne pojazd w gamie angielskiej marki (210 gramów dwutlenku węgla na sto kilometrów). Jego sercem jest zupełnie nowa, 32-zaworowa, widlasta ósemka o pojemności czterech litrów z systemem potrójnego doładowania, która w ramach dzielenia technologii w wielkim koncernie Volkswagena została opracowana dzięki ostatnim osiągnięciom Audi.

Bentley Bentayga Diesel

Jednostkę napędową motywują dwie, dwuzwojowe turbosprężarki o zmiennej geometrii, które pracują sekwencyjnie oraz pracujący w systemie o napięciu 48V, elektryczny kompresor. Zadaniem tego ostatnie jest przede wszystkim eliminacja turbo dziury przy najniższych obrotach. Wysokoprężne V8 dostarcza maksymalnie 435 koni mechanicznych w zakresie od 3750 do 5000 obrotów na minutę. W zakresie od 1000 do 3250 obrotów na minutę dostępny jest maksymalny moment obrotowy: aż 900 niutonometrów. Napęd na obie osie przenosi stale centralny mechanizm różnicowy Torsena oraz 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF. W normalnych warunkach 60% momentu obrotowego ląduje na tylnych kołach.

Bentley Bentayga Diesel

Bentayga Diesel porusza się w standardzie na kołach z felgami o średnicy 20 cali z ogumieniem Pirelli, które można wymienić na obręcze o średnicy 21 lub 22 cali. Wentylowane, stalowe tarcze hamulcowe z przodu mają aż 400 milimetrów średnicy. Pojazd wyposażono w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji prześwitu czy stopnia tłumienia nierówności oraz w kilka trybów jazdy, w tym programy przygotowane specjalnie z myślą o poruszaniu się poza utwardzoną nawierzchnią i pokonywaniu wzniesień.

Bentley Bentayga Diesel

Najnowsze dzieło Bentley'a mierzy 514 centymetrów długości, waży 2390 kilogramów (według europejskich norm, wliczając kierowcę i bagaż) i ofertuje co najmniej 430-litrową przestrzeń bagażową. Diesel pozwala na rozpędzenie się do setki w czasie tylko 4,8 sekund i rozwinięcie prędkości maksymalnej 270 km/h. Średnie zużycie paliwa według europejskich norm pomiarowych wynosi tylko 7,9 litrów na setkę. To oznacza, że przy dobrych wiatrach zasięg pojazdu może przekroczyć tysiąc kilometrów. Pierwsze sztuki trafią do europejskich klientów na początku przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij