Aktualności
08.09.2016

Audi S5 Sportback Wzorowe zachowanie

Dokładnie siedem lat po narodzinach pierwszego modelu A5 Sportback pojawia się jego zupełnie nowa generacja. Pięciodrzwiowa limuzyna o profilu coupe oferować będzie m.in. więcej miejsca w środku, nowe funkcjonalności systemów multimedialnych i wydajniejsze silniki. Audi pokazuje za jednym zamachem również usportowione S5 Sportback.

Pierwszych przedstawicieli drugiej generacji A5 zobaczyliśmy na początku czerwca tego roku. Były to dwudrzwiowe A5 Coupe oraz S5 Coupe, które odsłonięto podczas specjalnej uroczystości w Ingolstadt. Ujawnione w tym tygodniu A5 Sportback oraz S5 Sportback zadebiutują przed wielką publicznością już na początku października na salonie samochodowym w Paryżu. Do sprzedaży oba modele trafią na początku przyszłego roku w cenie od 37,8 tysięcy euro za A5 i 62,5 tysięcy euro za S5 (165/270 tysięcy złotych).

Audi A5 Sportback

Limuzyna urosła w środku w niemal każdym kierunku: jest więcej miejsca na długość, więcej miejsca na ramiona i kolana. Jej bagażnik jest jednym z największych w klasie: 480 litrów pojemności. Nadwozie auta dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów jest o 15 kilogramów lżejsze od pierwszej generacji A5, a cały samochód w zależności od silnika i wyposażenia może być lżejszy od poprzednika nawet o 85 kilogramów (1470 kilogramów bez kierowcy).

Audi S5 Sportback

Do środka możemy zamówić cyfrowy wyświetlacz Audi Virtual Cockpit w miejscu analogowych zegarów, wyświetlacz przezierny, rozszerzenia systemu Multi Media Interface z nawigacją i ekranem dotykowym, nagłośnienie Bang & Olufsen z 19 głośnikami o mocy 755 W czy tablet dla pasażerów z tyłu. Samochód wyposażono w liczne systemy wsparcia i systemy bezpieczeństwa, które stawiają kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej (asystent jazdy w korkach, asystent unikania kolizji, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków czy rozpoznawanie drogi na podstawie danych GPS w celu zmniejszenia zużycia paliwa).

Audi S5 Sportback

Dla zwykłego A5 Sportback za dopłatą dostępne będzie między innymi adaptacyjne zawieszenie i adaptacyjne wspomaganie kierownicy, obowiązkowe w S5. Podstawowa oferta silnikowa to cztery silniki TFSI i trzy TDI o mocy od 150 do 286 koni mechanicznych. Potem jest jeszcze więcej kombinacji: napęd przenoszony na przód lub w najmocniejszych wersjach na wszystkie cztery koła w zestawie z sześciostopniową przekładnią manualną, siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową S Tronic lub ośmiostopniową Tiptronic.

Audi S5 Sportback

Dla usportowionego S5 Sportback, wyróżniającego się niektórymi panelami karoserii, nastawami podwozia i wyposażeniem, zarezerwowany jest podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności trzech litrów, napęd Quattro oraz przekładnia Tiptronic. Jednostka napędowa generuje 354 konie mechaniczne i 500 niutonometrów, które katapultują maszynę do 100 km/h w czasie 4,7 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 kilometrów na godzinę. Nowe modele Audi będzie można zobaczyć z bliska na salonie samochodowym w Paryżu, który będzie miał miejsce w dniach 1-16 października.

Skomentuj na forumUdostępnij