Aktualności
25.08.2016

Lotus Evora 400 Lekkie opcje

Lotus od sześćdziesięciu ośmiu lat robi wszystko, aby jego samochody ważyły jak najmniej. "Dodawanie lekkości" było główną myślą Colina Chapmana przy konstruowaniu jego pierwszych samochodów i do dzisiaj jest jedną z głównych myśli założonej przez Brytyjczyka marki. W ostatnich dniach zastosowano ją w szerszym ujęciu w coupe Evora 400.

Evora w zmodernizowanej, 406-konnej specyfikacji zadebiutowała półtora roku temu. Pół roku temu dołączyła do niej Evora Sport 410, którą odchudzono w zależności od wybranych opcji nawet o 70 kilogramów i wzmocniono do 416 koni mechanicznych. Teraz część elementów z modelu Sport dostępne jest za dodatkową opłatą w zwykłej Evorze 400. To: litowo-jonowa bateria, tytanowy układ wydechowy oraz wykonane ręcznie elementy karoserii z nagich włókien węglowych (dach, dyfuzor, ospoilerowanie, lusterka oraz panele klap z przodu i z tyłu). Nowością jest również dodatkowy uchwyt na napój i śmietniczka, które ważą 120 gramów.

Lotus Evora 400

Z wymianą paneli karoserii na węglowe wiąże się ubytek 5 kilogramów, z nową baterią tracimy 10 kilogramów, a z nowym wydechem znika kolejne 10 kilogramów. Evora 400, która już w europejskim standardzie waży 1395 kilogramów może schudnąć jeszcze bardziej. Nowe opcje razem z rezygnacją z klimatyzacji oraz siedzeń dla pasażerów z tyłu mogą sprawić, że coupe schudnie o 42 kilogramy do 1353 kilogramów. Stosunek mocy do masy spadnie tym samym z 3,44 do 3,33 kilogramów na koń mechaniczny - niewielu konkurentów Lotusa może pochwalić się podobnymi wynikami bez większych wkładów w moc silnika, a tym samym wyższą cenę.

Lotus Evora 400

Na rynku niemieckim pakiet nadwoziowy wyceniono na 9 tysięcy euro, wydech na 7 tysięcy euro, a litowo-jonową baterię na 1,89 tysiąca euro, razem to wydatek 10,89 tysięcy euro. Rezygnacja z klimatyzacji i dodatkowych siedzeń to opcje nie wiążące się z dopłatami. Za bazową Evorę 400 producent życzy sobie na niemieckim tynku obecnie 96 tysięcy euro. Coupe w wersji Sport 410 wyceniono na 106,9 tysięcy euro. Prawie tyle samo będzie kosztować Evora 400 po dodaniu wszystkich opcji lekkości. Obecnie to co najmniej 460 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje