Aktualności
03.08.2016

Porsche Cayman GT4 Clubsport MR

Porsche wypuściło w ubiegłym roku Caymana GT4, jedno z najbardziej sportowych coupe w swojej ofercie, w którym moc 385 koni mechanicznych połączono z obniżoną masą oraz coraz rzadziej spotykaną w tej klasie, ręczną skrzynią biegów. Później pojawił się torowy Cayman GT4 Clubsport. Teraz zajął się nim z pasją zespół Manthey Racing.

Niemieckie Manthey Racing to przedsięwzięcie, które w połowie lat dziewięćdziesiątych powołał do życia Olaf Manthey, były kierowca wyścigowy. Zespół od samego początku skupia się na ściganiu samochodami Porsche i od kilkunastu lat spełnia rolę fabrycznej lub częsciowo fabrycznej formacji, która startuje przede wszystkim kolejnymi ewolucjami modelu 911 (między innymi w pucharze World Endurance Championship). Teraz Manthey idzie o krok dalej: do swojej oferty wrzuca Caymana w specyfikacji GT4 Clubsport MR, któremu wolno jeszcze więcej, niż wersji fabrycznej.

Porsche Cayman GT4 Clubsport MR

MR, który bazuje na Caymanie GT4 Clubsport, sprowadza się przede wszystkim do nowego body kitu, dodatkowych świateł z przodu na nocne wyścigi, rozbudowanych systemów bezpieczeństwa, wzmocnionych szyb, nowych foteli, systemu podającego kierowcy płyny, pneumatycznych podnośników, okablowania, zbiornika paliwa i systemu tankowania, zmodyfikowanego zawieszenia i układu hamulcowego z możliwością regulacji, a za dopłatą instalacji fabrycznej klimatyzacji od Porsche oraz lekkiej, litowo-jonowej baterii. Wszystkie zmiany sprawią, że samochód schudnie nawet o przeszło 40 kilogramów (do minimum 1290 kilogramów).

Porsche Cayman GT4 Clubsport MR

Do napędu służy niezmienne 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów z suchą miską olejową. Z silnika poprzez 6-stopniową skrzynię PDK, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i dwumasowe koło zamachowe płynie na tylne koła 385 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Wyścigowy Cayman od Manthey Racing będzie dopuszczony do wszystkich zawodów klasy GT4 pod partonatem SRO Motorsports Group, a na terenie USA będzie można wystartować w nim w zawodach Pirelli World Challenge oraz Continental Tire SportsCar Challenge. Samochód będzie można nabyć jako nówkę sztukę lub zgłosić się z własnym Caymanem GT4 Clubsport na modyfikacje.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje