Aktualności
27.06.2016

Vuhl 05RR Wybuchowa recepta

Pokazany trzy lata temu Vuhl 05 ewoluuje w stronę maszyny jeszcze mocniejszej, jeszcze szybszej i jeszcze bardziej oswojonej z ostrą jazdą torową. Meksykański spyder w najnowszej specyfikacji o oznaczeniu 05RR gwarantuje niezapomniane wrażenia, które najlepiej obrazuje stosunek mocy do masy: ponad 600 koni mechanicznych na jedną tonę!

W bazowym wydaniu Vuhl 05 napędzany był 2-litrową, turbodoładowaną jednostką napędową Forda, której moc nie przekraczała 300 koni mechanicznych. Model 05RR nadal trzyma się wynalazków Forda, ale tym razem polega na 2,3-litrowej, turbodoładowanej jednostce z rodziny Ecoboost, którą kojarzymy z Focusa RS oraz Mustanga. Rzędowa czwórka dostarcza tam odpowiednio 350 i 317 KM. Dla 05RR to oczywiście za mało. Motor po lekkich modyfikacjach został zmotywowany przez Vuhla do oddania 390 koni mechanicznych.

Vuhl 05RR

Przeszło sto koni więcej, niż w bazowym 05 przyniosło ze sobą dodatkowe ospoilerowanie i większy dyfuzor, które doskonalono w tunelu aerodynamicznym ośrodka MIRA, modyfikacje karoserii z włókien węglowych, podwozia z aluminium i włókien węglowych, zawieszenia i układu hamulcowego, a także zamontowanie lekkich felg z włókien węglowych. Masę auta zredukowano o około jedną dziesiątą do zaledwie 640 kilogramów (na sucho). To oznacza, że każdy koń mechaniczny ma tylko 1,64 kilograma obciążenia, a na jedną tonę przypada aż 609 koni mechanicznych.

Vuhl 05RR

Na tym nie koniec: 05RR to także obniżony o 50 milimetrów środek ciężkości, szybszy układ kierowniczy oraz sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach, która wysyła całą moc na tylne koła. Maszyna ma rozpędzać się do 100 km/h w czasie 2,7 sekund i rozwijać prędkość maksymalną prawie 260 kilometrów na godzinę. Spyder przeznaczony jest do jazdy po torach wyścigowych, ale samochód dopuszczony jest zwykłego ruchu drogowego. Vuhl produkuje swoje podwozia w Meksyku, karoserie powstają na terenie Kanady, a w Europie auta marki można zamawiać poprzez brytyjskie Bespoke Performance.

Skomentuj na forumUdostępnij