Aktualności
21.06.2016

Acura 4-Motor EV Wyprzedza działanie

Tegoroczny wyścig na wierzchołek Pikes Peak zostanie opanowany w dużym stopniu przez Acurę, luksusową markę koncernu Honda, która pojawiła się na rynku amerykańskim 30 lat temu. W obsłudze imprezy wystąpi kilka modeli seryjnych firmy, a w wyścigu wystartują dwa egzemplarze coupe NSX oraz bazujący na nim prototyp o napędzie elektrycznym.

Dwa tygodnie temu Acura ujawniła dwa egzemplarze NSX klasy Time Attack, które wystartują w Pikes Peak International Hill Climb w grupach przeznaczonych dla samochodów produkowanych seryjnie lub tylko niewiele odbiegających od seryjnych (Time Attack 1 oraz Time Attack 2). Elektryczna maszyna w grupie Electric Modified Class to zupełnie inny wynalazek. Zamiast spalinowego silnika w układzie V6 i trzech silników elektrycznych z bazowej NSX zainstalowano tu cztery silniki elektryczne.

Acura 4-Motor EV

Wykorzystany w wyścigowym prototypie układ napędowy Electric Super Handling All-Wheel Drive to kolejny etap ewolucji instalacji, która pozwoliła na wygraną w Pikes Peak w ubiegłym roku w klasie Challenge Exhibition. Wtedy system umieszczono w samochodzie na bazie modelu CR-Z, od którego elektryczna NSX ma być aż trzy razy mocniejsza (twórcy nie rzucają konkretnymi liczbami). Elektryczny SH-AWD składa się z dwóch zestawów TMU (Twin Motor Unit) na przedniej i tylnej osi, które umożliwiają rozdział momentu obrotowego w zależności od potrzeby pomiędzy poszczególne koła i osie. To jeden z najbardziej zaawansowanych układów napędowych tego typu na świecie.

Acura 4-Motor EV

Elektryczny prototyp przez 156 zakrętów na wierzchołek Pikes Peak poprowadzi Tetsuya Yamano, który startował rok temu w prototypie na bazie CR-Z. Jego rywalami w klasie Electric Modified Class będą zespoły z modelami Entropy Racing EVSR, eO PP100 oraz Tajima Rimac E-Runner Concept_One. Tegoroczne Pikes Peak International Hill Climb odbędzie się już w najbliższą niedzielę, 26 czerwca. Będzie to już 94 edycja wyścigu, który po raz pierwszy zorganizowano w roku 1916, dokładnie sto lat temu. Z okazji okrągłej rocznicy w pokazowym przejeździe będzie można zobaczyć zabytkowy, odrestaurowany Broadmoor Special "Yellow Devil", który należał do twórcy PPIHC, Spencera Penrose'a. Maszyna powstała jako zmodyfikowany Pierce-Arrow z 1918 roku i od roku 1922 startowała w Pikes Peak aż osiem razy.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje