Aktualności
03.06.2016

Audi S5 Coupe Znajome liczby

Audi rozpoczyna wymianę swoich modeli, które ustawione są pod liczbą 5. Już jesienią do salonów sprzedaży wejdzie zupełnie nowe coupe, które miało swoją światową premierę wczoraj wieczorem w Ingolstadt. Obok standardowego A5 w blasku trójwymiarowego pokazu świetlnego odsłonięto również mięsiste S5 Coupe.

Nowe A5 urosło do 467 centymetrów długości, bagażnik powiększono do 465 litrów, a większy rozstaw osi zagwarantował więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów. Auto schudło w porównaniu do poprzednika o 60 kilogramów (w zależności od wersji), moc silników podskoczyła maksymalnie o kilkanaście procent (pięć jednostek w zakresie od 190 do 286 koni mechanicznych), a apetyt na paliwo spadł w najlepszych przypadkach o ponad jedną piątą. S5 rozpoznamy z zewnątrz jak zwykle po zderzakach z większymi wlotami powietrza, końcówkach wydechu, felgach, logotypach i innych detalach.

Audi S5 Coupe

Liczne nowości w A5/S5 obejmują m.in. jeszcze bardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i automatycznej jazdy, cyfrową deskę rozdzielczą Audi Virtual Cockpit i adaptacyjne światła Martrix LED. Sercem dwudrzwiowego S5 jest turbodoładowana, widlasta szóstka o pojemności trzech litrów. Silnik współpracuje z układem przeniesienia napędu na obie osie quattro oraz ośmiobiegową, automatyczną przekładnią Tiptronic. Standardem jest między innymi adaptacyjne, obniżone zawieszenie, a Audi na życzenie dostarcza również sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniający jeszcze większą dynamikę i precyzję prowadzenia.

Audi S5 Coupe

S5 Coupe będzie miało do zaoferowania 354 koni mechanicznych i 500 niutonometrów (moc identyczna z porzuconym kilka lat temu wolnossącym V8 o pojemności 4,2 litrów). To o 21 koni i 60 niutonometrów więcej, niż w jednostce V6 wprowadzonej pod maskę poprzedniego S5 w roku 2011. Maszyna będzie rozpędzać się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 4,7 sekund i zadowalać średnio 7,3 litrami benzyny na sto kilometrów (według obowiązujących norm pomiarowych, rzeczywistość może być bardzo różna). Model wjedzie do niemieckich salonów sprzedaży oraz do wybranych krajów europejskich już jesienią.

Skomentuj na forumUdostępnij