Aktualności
24.05.2016

Hyundai i30 2.0 Turbo Większa liczba

Hyundai wystawi do tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na Nürburgring Nordschleife trzy samochody. Pierwszy z nich będzie starał się powtórzyć zeszłoroczną wygraną klasową, drugi będzie zabezpieczał jego tyły, a trzecim będzie prototypowa maszyna z oddziału N, szykujący się do produkcji model i30 2.0 Turbo.

W ubiegłym roku Hyundai Motor Deutschland wysłał na Nordschleife dwa modele, które wpisały się do kategorii SP 2T. Były to bazujące na autach produkowanych seryjnie i30 1.6 Turbo i Veloster. Pierwszy z nich wygrał w klasie i dojechał do mety na miejscu 71 w klasyfikacji generalnej. W tym roku dołączy do nich i30 2.0 Turbo, który jest cały czas w trakcie przygotowania i dla którego wyścig będzie jednym z najważniejszych sprawdzianów. Prace nad autem prowadzone są m.in. w Namyang, w którym mieści się centrum rozwojowo-badawcze koncernu Hyundai Motor Group.

Hyundai i30 2.0 Turbo

Twórcy i30 2.0 Turbo, niemiecki oddział koreańskiej marki i zespół Schumann Motorsport, zapowiadają, że około 40% samochodu jest nowe. Te najbardziej oczywiste elementy to karoseria z poszerzanymi nadkolami, koła, skrzynia biegów, układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz zabezpieczenia wymagane w samochodach wyścigowych. Największą nowością jest silnik: turbodoładowana jednostka o pojemności dwóch litrów i potencjalnej mocy przeszło 260 koni mechanicznych. To przyszłość usportowionych modeli oddziału N, który powołano do życia w jesienią ubiegłego roku.

Hyundai i30 2.0 Turbo

Czterdziesta czwarta edycja ADAC Zurich 24h-Rennen na 25,4-kilometrowej wstędze Nürburgring Nordschleife odbędzie się już w nadchodzący weekend. Nordschleife z 73 zakrętami (inne wyliczenia podają nawet dwa razy więcej), wzniesieniami do 17% i różnicą poziomów około 300 metrów to jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie. Dla Hyundai'a będzie to w pewnym sensie domowy wyścig: marka ma przy Nü'rburgringu swoja placówkę testową, którą kieruje działające od 2003 roku Hyundai Motor Europe Technical Center.

Skomentuj na forumUdostępnij