Aktualności
17.05.2016

Rolls-Royce Phantom Zenith Collection

Od oddania w ręce właściciela pierwszego Phantoma siódmej generacji minęło już trzynaście lat. Od tego czasu oferta Rolls-Royce rozrosła się do niespotykanych dotąd rozmiarów, a teraz zaczyna się kurczyć. Żywot Phantoma dobiega końca, a jako pierwsze ze sceny schodzą Drophead Coupe oraz Coupe w pożegnalnej specyfikacji Zenith Collection.

Kolekcjonerska seria Zenith to modele specjalnie wykończone i bogato wyposażone w oddziale, który na co dzień zajmuje się szeroko pojętą indywidualizacją. Na oszczędzanie materiałów czy pomysłów nie ma tutaj miejsca. Kabiny aut z kolekcji Zenith wypełniają detale z najcenniejszych metali i drogie materiały obiciowe. Podłokietniki w drzwiach zdobią na przykład laserowo wytrawiane w metalu mapki z miejscami, w których debiutowały koncepty 100EX oraz 101EX i bazujące na nich, seryjne modele Phantom Coupe oraz Phantom Drophead Coupe.

Rolls-Royce Phantom Zenith

W konsoli środkowej ukryto tabliczkę znamionową z numerem każdego egzemplarza w ręcznie polerowanym i wykańczanym tradycyjnymi, angielskimi metodami, aluminiowym otoczeniu, którą można zabrać ze sobą i ustawić jako jedną z wielu ozdób w naszej rezydencji. W kabinie zmieniono między innymi wygląd zegarów i sufitu z "gwiazdami" w coupe, a dużą część miejsca w bagażniku zajął instalowany seryjnie zestaw piknikowy ze schowkiem na osiem kieliszków lub szklanek, chłodziarka na dwie duże butelki z szampanem oraz wysuwana półka z siedziskiem.

Rolls-Royce Phantom Zenith

Predefiniowane schematy kolorystyczne nadwozia i wnętrza nawiązują do egzemplarzy najbardziej znanych Phantomów poprzednich generacji, z których pierwsza wyjechała na świat w 1925 roku. Pod maską bez zmian: pracuje tu wolnossący silnik V12 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 6¾ litra, mocy 460 koni mechanicznych i momencie obrotowym 720 niutonometrów. Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem, który pozwala na rozpędzenie ważącego ponad 2,5 tony i mierzącego ponad 5,6 metra długości coupe do stu kilometrów na godzinę w czasie tylko 5,8 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.

Rolls-Royce Phantom Zenith

Produkcja modeli z serii Phantom Zenith Collection ograniczona będzie do zaledwie 50 egzemplarzy, które powstaną w Goodwood. Wszystkie oczywiście mają już właścicieli, a dla pozostałych zainteresowanych Phantomem pozostała już tylko czterodrzwiowa limuzyna. Prace nad ósmą generacją flagowego modelu brytyjskiej marki, która od kilkunastu lat należy do koncernu BMW, trwają w najlepsze. Model będzie bazował na zupełnie nowej, aluminiowej architekturze. Samochód powinien trafić do sprzedaży w roku 2018. Rolls-Royce prowadzi równolegle prace nad swoim pierwszym samochodem typu SUV, który ukrywa się na razie pod kryptonimem Project Cullinan.

Skomentuj na forumUdostępnij