Aktualności
26.03.2016

Nissan GT-R Przekroczony termin

Tempo cyklicznych aktualizacji Nissana GT-R zwolniło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy po poziomu, który pozwalał przypuszczać, że dni japońskiego supercoupe są policzone. Ale to tylko złudzenia. Od następcy dzieli nas prawdopodobnie kilka lat, a w tym tygodniu niespodziewanie zadebiutował podstarzały GT-R po kolejnej kuracji odmładzającej.

Produkowany od 2007 roku GT-R generacji R35 przeszedł od swoich początków dziesiątki modyfikacji, a tegoroczne zmiany określane są przez producenta jako największe w jego historii. Nowa maska silnika, nowa osłona chłodnicy, nowe progi, poszerzone zderzaki z przodu, poszerzone zderzaki z wylotami powietrza z tyłu, nowe końcówki wydechu z tytanowymi tłumikami i systemem Active Sound Enhancement, nowe felgi o średnicy 20 cali z kutego aluminium czy nowe światła z tyłu to tylko początek listy. Po raz pierwszy równie wiele zmieniło się w dwuosobowej kabinie.

Nissan GT-R

Odmłodzony GT-R otrzymał od twórców nowe fotele, szerszy wybór tapicerek, nową kierownicę, zegary oraz przeprojektowaną deskę rozdzielczą i konsolę środkową z włókien węglowych z 8-calowym ekranem dotykowym i przyciskami zredukowanymi z 27 do 11, których używanie ma być teraz przyjemniejsze dla zmysłów dotyku i słuchu. Łopatki do zmiany biegów obracają się teraz razem z kierownicą. Samochód będzie dostępny z nowymi kolorami nadwozia oraz wnętrza, w tym z wielowarstwowym lakierem Blaze Metallic, którym pokryto pierwszy, premierowy egzemplarz. Coupe pokazano na trwającej do 3 kwietnia wystawie w Nowym Jorku.

Nissan GT-R

Składana ręcznie, 24-zaworowa jednostka V6 z dwiema turbosprężarkami przeszła strojenie przede wszystkim pod kątem poprawy elastyczności w średnim i wysokim zakresie obrotów. Motor rozwija teraz 570 koni mechanicznych przy 6,8 tysiącach obrotów na minutę i 633 niutonometry. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez działającą płynniej i ciszej, dwusprzęgłową przekładnię o sześciu biegach. Japończycy zadbali również o lepsze wyciszenie kabiny, większą sztywność nadwozia przy gwałtownych zmianach kierunku jazdy oraz jeszcze większą przyczepność.

Nissan GT-R

"Nowy GT R gwarantuje intensywne emocje każdemu, kto zasiądzie za jego kierownicą. Nieustannie zwiększamy jego osiągi - nowa generacja modelu jest jeszcze mocniejsza od poprzedniej. Jednocześnie dbamy o komfort i kulturę pracy podzespołów, konsekwentnie poprawiając wrażenia z jazdy, pod każdym względem. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować klientom model klasy GT na najwyższym poziomie, którego atutami są imponujące osiągi, nowy wymiar komfortu i bogata historia sukcesów w wyścigach" - powiedział Hiroshi Tamura, główny specjalista do spraw produktu GT-R. Samochód trafi do sprzedaży latem.

Skomentuj na forumUdostępnij