Aktualności
25.03.2016

Audi R8 Spyder Powód do dumy

Audi R8 zgarnęło w tym tygodniu czwartą w swojej historii nagrodę w konkursie World Car Awards, którego wynikami kierowało tym razem 73 jurorów z całego świata. Sportowe auto z Niemiec zostało wyróżnione w kategorii World Performance Car. Nagrodę wręczono podczas wystawy w Nowym Jorku, na której swoją światową premierę miał model R8 Spyder.

Zupełnie nowe R8 drugiej generacji zadebiutowało pod koniec lutego ubiegłego roku i weszło na rynek wyłącznie z silnikiem V10. Spyder debiutuje również z widlastą dziesiątką na pokładzie, która umieszczona jest w pozycji centralnej. Wolnossący motor o pojemności 5,2 litrów z podwójnym wtryskiem paliwa dostarcza 540 koni mechanicznych oraz 540 niutonometrów i charakteryzuje się 10-procentowym spadkiem apetytu na paliwo w stosunku do swojego poprzednika. Oszczędności uzyskano m.in. dzięi nowemu trybowi wolnego biegu, na którym R8 może "żeglować".

Audi R8 Spyder

Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów S Tronic oraz wielopłytkowego, elektrohydrauliczne sterowanego sprzęgła na przedzie, które rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie. W skrajnych przypadkach na jedną oś może zostać przeniesione 100% momentu obrotowego, a cały system może pracować w jednym z czterech trybów jazdy, którym towarzyszą trzy tryby jazdy związane z warunkami pogodowymi (Dry, Wet lub Snow). Ważące 1612 kilogramów auto rozpędza się do setki w czasie 3,6 sekund, a jego prędkość maksymalna sięga 318 km/h.

Audi R8 Spyder

Nowe R8 bazuje na kolejnej generacji szkieletu Audi Space Frame, który wykonany jest z aluminium i włókien węglowych i który charakteryzuje się zwiększoną o ponad 50% w porównaniu do poprzednika sztywnością. Spyder otrzymał miękki, automatycznie składany i rozkładany dach, którego złożenie lub rozłożenie na postoju lub w ruchu z prędkością do 50 km/h zajmuje około 20 sekund. Niezależnie od dachu można podnosić lub opuszczać tylną szybę, która chowa się w przegrodzie między kabiną pasażerską i komorą silnika. Audi nie podaje jeszcze ceny modelu. Najtańsze R8 z zamkniętym nadwoziem wiąże się w Polsce z wydatkiem prawie 792 tysięcy złotych, wliczając podatek VAT.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje