Aktualności
11.10.2008

MG X-Power WRC Brytyjskie topless

Świetnie zapowiadający się MG X-Power SV bazujący na Qvale Mangusta nie doczekał się niestety do dnia dzisiejszego należytej formy produkcyjnej. Do 2005 roku, w którym zbankrutowało MG Rover wyprodukowano zaledwie 64 egzemplarze. Liczba ta jednak już wkrótce powinna zacząć stale wzrastać.

W ostatnim czasie wszelkie prawa do modelu X-Power nabył William Riley, były kierowca rajdowy. Założone przez niego MG Sports and Racing Europe wypuściło już kilkadziesiąt coupe sztuk X-Power WR (ostatnie dwie litery pochodzą oczywiście od inicjałów inicjatora całego przedsięwzięcia), a w najbliższych placach jest wersja WRC. Skrót należy rozwijać jako William Riley Convertible.

MG X-Power

Auto, którego nadwozie będzie składane z kevlarowych paneli (dzięki temu jego masa będzie tylko o 12 kg większa niż coupe) tradycyjnie zasili turbodoładowane, 5-litrowe V8 o nieokreślonej jeszcze mocy. X-Power WRC ma rozpędzać się do setki w imponujące 3,8 sekundy i osiągać prędkość maksymalną 315 km/h.

MG X-Power

W ofercie znajdzie się również wersja bez doładowania SV-R WRC, oferująca 426 KM, 4,6 sekundy do setki i maksymalnie 298 km/h. W planach jest też najtańsza odmiana napędzana 3,5-litrowym V6 od Forda, w której kevlar zostanie wyparty przez włókna szklane.

MG X-Power

Pierwsze egzemplarze zostaną ręcznie złożone w fabryce w Tenbury Wells już w styczniu przyszłego roku, po czym produkcja zostanie przeniesiona do West Midlands. Pierwsi klienci powinni otrzymać swoje auta latem 2009. Cena wariantu z V6 ma nie przekraczać 40 tysięcy funtów (175 tys. PLN), a turbodoładowane V8 będzie kosztować 87 tysięcy funtów (385 tysięcy PLN). Planowana produkcja to 700 sztuk w przyszłym roku i aż 2000 w roku 2010.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje