Aktualności
04.03.2016

Porsche 911 R Historyczny wzorzec

W czasach, w których wyginięcie samochodów sportowych z ręcznymi skrzyniami biegów i wolnossącymi silnikami zdawało się coraz bliższe, kolejne silniki były odsyłane do pracy pod coraz większą presją turbosprężarek i coraz więcej kierowców wyręczała automatyka, Porsche staje w obronie starych wartości. Poznajcie limitowane 911 R.

W ubiegłym roku w ofercie Porsche pojawiło się wyspecjalizowane w jeździe torowej, 500-konne 911 GT3 RS, które dostępne jest jedynie z przekładnią PDK oraz nowa generacja 911 Carrera, w której pojawił się silnik z turbosprężarką w miejsce wolnossącego - bluźnierstwa dla purystów i wyznawców starego porządku świata. Porsche to widziało i w pierwszym kwartale minionego roku wylansowało Caymana GT4 z motorem z 911 oraz ręczną skrzynią biegów. Premierowy 911 R jest podobnym stworzeniem, a jego korzenie sięgają wyścigów samochodowych, co odzwierciedla litera R jak "Racing".

Porsche 911 R

Maszyna o nazwie identycznej z wyścigowym Porsche, które swego czasu brało udział w zawodach pokroju Targa Florio, napędzana jest sześciocylindrowym bokserem, który został powiększony do czterech litrów. Wolnossąca jednostka generuje 500 koni mechanicznych prz 8250 obrotach na minutę i 460 niutonometrów przy 6250 obrotach na minutę, które wędrują na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów z krótkimi ścieżkami prowadzenia drążka. Coupe wykorzystuje system skrętnej tylnej osi, węglowo-ceramiczne hamulce (z przodu tarcze o średnicy aż 410 milimetrów), system Porsche Stability Management i opcjonalny system unoszenia przedniej osi, który zwiększa prześwit o 30 milimetrów.

Porsche 911 R

911 R jest najlżejszym modelem w całej gamie 911. Dzięki szerszemu wykorzystaniu włókien węglowych, magnezu, aluminium, szybom z lekkich tworzyw sztucznych oraz oszczędnościom w kabinie auto waży 1370 kilogramów i jest o 50 kilogramów lżejsze od 500-konnego 911 GT3 RS, w przeciwieństwie do którego nie posiada potężnego skrzydła posadzonego na zadzie. Purystyczny wóz, przygotowany przez wyścigowy oddział marki w miejscowości Flacht, potrzebuje 3,8 sekund na rozwinięcie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 232 km/h. Porsche wypuści na rynek tylko 991 egzemplarzy (to liczbowe, wewnętrzne oznaczenie obecnej generacji 911). Na terenie Polski ceny modelu będą startowały od prawie 939 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje