Aktualności
18.02.2016

Jaguar F-Type SVR Pogoń za myszą

F-Type spod znaku Jaguara wchodzi na nowy poziom mocy i prędkości. A wszystko za sprawą pierwszego samochodu marki, którego przygotowanie powierzono oddziałowi Special Vehicle Operations. To dopiero drugi model we współczesnej historii specjalnej komórki koncernu Jaguar Land Rover, która operuje na największą skalę od prawie dwóch lat.

Pierwszym projektem Special Vehicle Operations na równie dużą skalę był usportowiony Range Rover Sport SVR, którego 550 koni mechanicznych uwolniono latem 2014 roku. Zupełnie nowy F-Type SVR będzie pod tym względem jeszcze potężniejszy. Jego pięciolitrowa, widlasta ósemka ze sprężarką będzie dostarczać 575 koni mechanicznych oraz 700 niutonometrów, które na wszystkie cztery koła będzie przenosić odpowiednio skalibrowana przekładnia Quickshift o ośmiu biegach. Stosunek mocy do masy spadnie w coupe do niespełna trzech kilogramów na każdy koń mechaniczny.

Jaguar F-Type SVR

Podnoszenie mocy silnika to tylko jedno z ulubionych zajęć oddziału SVR. Dla modelu F-Type przewidziano także instalację rzucającego się w oczy pakietu nadwoziowego, nowych felg z szerszym ogumieniem, nowych elementów adaptacyjnego zawieszenia, nowych foteli, dodatkowo wykańczanych instrumentów pokładowych oraz opcjonalnych tarcz hamulcowych ze spieków węglowo-ceramicznych (Carbon Ceramic Matrix). Węglowe hamulce pozwolą na zrzucenie 21 kilogramów, a nowy wydech z tytanu i Inconelu pozwoli na pozbycie się kolejnych 16 kilogramów. Cały F-Type SVR schudnie o co najmniej 25 kilogramów w porównaniu do bazowego F-Type R AWD.

Jaguar F-Type SVR

Angielski kocur będzie jednym z najszybszych, drogowych Jaguarów w historii marki. Coupe będzie potrzebowało tylko 3,7 sekund na przekroczenie 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięgnie 322 km/h. F-Type SVR będzie dostępny także jako kabriolet, którego aerodynamika nie pozwoli na rozpędzenie się powyżej 314 km/h. Samochód zobaczymy na początku marca na wystawie w Genewie, a jego producent już teraz zbiera pierwsze zamówienia. Coupe zostało wycenione na 110 tysięcy funtów, a za kabriolet przyjdzie nam zapłacić prawie 115,5 tysiąca funtów (aktualnie to równowartość 622 i 653 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij