Aktualności
17.02.2016

Lotus Elise Cup 250 Szybka decyzja

Władze Lotusa realizują od kilkunastu miesięcy plan, który wyklucza pojawienie się zupełnie nowych modeli i zakłada nieustanną ewolucję aut, które już doskonale znamy. Takie podejście w ostatnim roku dało nam Evorę 400, 3-Eleven, a także kilka coraz szybszych i lżejszych wariantów duetu Elise/Exige. W tym miesiącu ma premierę kolejny z nich, Elise Cup 250.

Elise Cup 250 wypiera z oferty Lotusa model Elise Cup 220, od którego na firmowym torze testowym w Hethel jest szybszy aż o cztery sekundy. Z czasem jednej minuty i 34 sekund na jednym okrążeniu jest to jednocześnie najszybszy, drogowy Elise, jaki kiedykolwiek powstał. Za tak świetny wynik odpowiada szereg modyfikacji karoserii, podwozia, silnika i kabiny pasażerskiej, z których najważniejsze sprowadzają się do wykrzesania dodatkowych 26 koni mechanicznych i zrzucenia zbędnych 21 kilogramów.

Lotus Elise Cup 250

Nowy roadster dzięki litowo-jonowej baterii stracił 10 kilogramów, dzięki węglowym fotelom ubyło mu kolejne 6 kilogramów, a wymiana felg pozwoliła na oszczędzenie 1,5 kilograma. Samochód, który waży tylko 931 kilogramów można odchudzić o kolejne 10 kilogramów za pomocą pakietu Carbon Aero Pack, który obejmuje ospoilerowanie, progi i dyfuzor wykonane z lekkich włókien węglowych. Standardem jest tapicerka z Alcantary, a na liście opcji znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę i twardy dach.

Lotus Elise Cup 250

Inżynierowie Lotusa spędzili długie godziny także na kalibracji niezależnego, regulowanego zawieszenia, układu hamulcowego z elementami Brembo i AP Racing, systemu Lotus Dynamic Performance Management z trybem jazdy Sport i pracy silnika. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,8 litra ze sprężarką dostarcza teraz 246 koni mechanicznych i 250 niutonometrów, które przenoszone są na tylne koła za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach oraz mechanizmu różnicowego z elektroniczną blokadą, który dostarcza firma Bosch.

Lotus Elise Cup 250

Premierowe Elise Cup 250 potrzebuje 4,3 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h. Przy maksymalnej prędkości 248 km/h pakiet nadwoziowy generuje docisk aerodynamiczny rzędu 155 kilogramów. Auto trafi do sprzedaży na najważniejszych rynkach, wyłączając Amerykę Północną, już w kwietniu. Jego cenę w Niemczech ustalono na poziomie 61,1 tysięcy euro, a w Wielkiej Brytanii wyznaczono 45,6 tysięcy funtów (obecnie to odpowiednio okolice 268 i 257 tysięcy złotych). Lotus podniesie ekskluzywność modelu przez ograniczenie jego produkcji do maksymalnie 200 egzemplarzy rocznie.

Skomentuj na forumUdostępnij