Aktualności
16.02.2016

Porsche 919 Hybrid Ograniczenie mocy

Porsche wystawi w tym roku po raz pierwszy na widok publiczny silnik, który doprowadził markę do siedemnastego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz tytułów mistrzowskich konstruktorów i kierowców w pucharze World Endurange Championship. Mowa oczywiście o motorze z prototypu 919 Hybrid, który w tym roku... straci na mocy.

Porsche pojawiło się z hybrydowym prototypem najszybszej klasy LMP1 w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata w sezonie 2014, pod koniec którego wygrało swój pierwszy wyścig WEC. Niemcy dołączyli do walki o najważniejsze trofea z Toyotą i Audi z maszyną napędzaną silnikiem, którego po Porsche się nie spodziewano. Dla modelu 919 Hybrid przygotowano zaledwie dwulitrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o czterech cylindrach, rozwidlonych w układzie V pod kątem prostym. Silnikowi spalinowemu towarzyszyły systemy odzyskiwania energii cieplnej i kinetycznej oraz litowo-jonowe baterie.

Porsche 919 Hybrid

W ubiegłorocznym sezonie V4 rozwijała przeszło 500 koni mechanicznych, a moc całego samochodu sięgała w krótkich odcinkach czasu aż 1000 koni mechanicznych (odzyskana energia była wykorzystywana w formie zastrzyków mocy na obie osie). Model 919 Hybrid wygrał w sześciu z ośmiu eliminacji World Endurange Championship, Porsche zostało mistrzami świata konstruktorów, a wśród kierowców triumfowali Timo Bernhard, Mark Webber i Brendon Hartley. Zmiany w przepisach na sezon 2016 sprawią, że tysiąckonnego Porsche już nie zobaczymy.

Porsche 919 Hybrid

Najnowszą ewolucję modelu 919 Hybrid obowiązywać będą ograniczenia w przepływie paliwa i ogólnym wykorzystaniu energii oraz ograniczenie mocy układu hybrydowego do 300 kilowatów. Dla widlastej czwórki oznacza to spadek mocy do poziomu nie przekraczającego 500 koni mechanicznych, a dla całego układu napędowego ograniczenie maksymalnej mocy do okolic 900 koni mechanicznych. Na mocy nowego regulaminu w samochodzie zmienią się również otwory wentylacyjne w nadkolach, a w całym sezonie dozwolone będzie stosowanie trzech różnych wariantów nadwoziowych (w roku 2017 ich liczba ze względu na koszty zostanie ograniczona do dwóch).

Porsche 919 Hybrid

Samochody wszystkich klas World Endurange Championship w nowych specyfikacjach spotkają się po raz pierwszy pod koniec marca na prologu na torze Paul Ricard we Francji. Na całe mistrzostwa złoży się tym razem dziewięć eliminacji, a wśród nich wyścig na nowych obiekcie w Mexico City. Porsche zamierza pokazać swój prototypowy silnik przy okazji każdej imprez, a także innych wydarzeń i pokazów. Dla tych, którzy wybierają się do Stuttgart-Zuffenhausen przewidziano specjalną wystawę w Muzeum Porsche. Dziś widlastą czwórkę, która była dotąd pilnie strzeżoną tajemnicą, można podziwiać na pierwszych, oficjalnych zdjęciach.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje