Aktualności
13.02.2016

Toyota Tacoma TRD Pro Buszująca w śniegu

Założone w 1954 roku Toyota Racing Development już od ponad pół wieku zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów z japońskiego koncernu i produkcją różnego typu akcesoriów. W tym roku firma poszerza swoją działalność o nowego członka rodziny pojazdów pod szyldem TRD Pro Series. Jest nim terenowy pickup Tacoma TRD Pro.

Punktem wyjścia dla pierwszej maszyny typu TRD Pro Series była Tacoma z podwójną kabiną i skróconą paką, Double Cab Short Bed, z mocą silnika przenoszoną na wszystkie cztery koła. Do jej napędu zaprzęgnięte zostało benzynowe V6 o pojemności 3,5 litrów z 24 zaworami, układem sterowania zaworami dolotowymi VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide), który umożliwia pracę silnika w oszczędnym cyklu Atkinsona i elektronicznym sterowaniem zaworami wylotowymi wylotowymi VVT-I. Modyfikacje TRD sprowadziły się przede wszystkim do przygotowania samochodu do jazdy w najtrudniejszym terenie.

Toyota Tacoma TRD Pro

Możliwości modelu definiowane są przez system rozłącznego napędu wszystkich kół 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. W wersji z ręczną skrzynią biegów znajdzie się m.in. system Active Traction Control, kontrolujący przyczepność każdego z kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS. Do wersji z automatyczną skrzynią biegów trafi m.in. system Toyota Multi-terrain Select z przełącznikiem na jeden z pięciu trybów jazdy, w tym pełzania Crawl Control i asystent podjazdu pod górę Hill Start Assist Control.

Toyota Tacoma TRD Pro

Tacoma TRD Pro uzbrojona będzie również w dodatkowe osłony podwozia (przód zabezpieczy płyta z 6,5-milimetrowa blachy aluminiowej), czarne detale karoserii, nowe amortyzatory i sprężyny, 16-calowe felgi ze wzmocnionym Kevlarem ogumieniem Goodyear Wrangler All-Terrain, nowe oświetlenie zewnętrzne, podgrzewane fotele, skórzaną tapicerkę, system audio Entune i wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala. Samochód będzie montowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing w Teksasie i trafi na rynek już jesienią. W tej chwili można oglądać go na salonie samochodowym w Chicago, który będzie otwarty do 21 stycznia.

Skomentuj na forumUdostępnij