Aktualności
10.10.2008

Ruf 911 EV Porsche na prąd

Ruf, jeden z najstarszych i najbardziej znanych tunerów aut marki Porsche, zrezygnował ze skonstruowania elektrycznej wersji najmniejszego w ofercie koncernu coupe Cayman. Zamiast tego Niemcy wzięli się za sztandarowy model Porsche - 911. Pierwszy, prototypowy egzemplarz już jeździ.

Przesiadka z Caymana na 911 odbyła się z praktycznych względów: w większym modelu zmieści się więcej litono-jonowych baterii i będzie można zapewnić im lepsze chłodzenie. Cały magazynek mocy (96 ogniw wyprodukowanych przez brytyjskie Axeon) to aż 550 kilogramów, dzięki którym masa auta dochodzi do prawie 1,9 tony.

Ruf 911 EV

Energia z baterii napędza 204-konny, elektryczny motor wyciągający moment obrotowy na poziomie aż 650 Nm, współpracujący z fabryczną, 6-stopniową skrzynią biegów i napędzający tylne koła. To pozwala na rozpędzenie się do setki w siedem sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 224 km/h przy zasięgu 250-300 km na jednym ładowaniu.

Ruf 911 EV

Elektryczne 911 to według tunera jedynie koncept, ale niespodzianką nie będzie, jeśli auto w najbliższej przyszłości zostanie wprowadzone do produkcji.

Skomentuj na forumUdostępnij