Aktualności
21.01.2016

Mini John Cooper Works Convertible Rzadka kombinacja

Zakłady John Cooper Works, które zostały wciągnięte do wielkiego imperium BMW niecałe dziesięć lat temu, spędziły ostatnie miesiące na przygotowaniu kolejnego, osobowego modelu do swojej oferty. Jest nim opracowany na bazie najnowszej generacji Mini kabriolet, w którym zainstalowano najmocniejszy silnik w repertuarze marki.

Sercem kabrioletu w specyfikacji JCW jest 4-cylindrowy, rzędowy motor o pojemności dwóch litrów z instalacją turbodoładowania TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Silnik w zakresie od 5,2 do 6 tysięcy obrotów na minutę dostarcza 231 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 320 niutonometrów i przebiega po linii prostej w zakresie od 1250 do 4800 obrotów na minutę. To tyle samo, co w modelu John Cooper Works z zamkniętą karoserią, który ujawniono w ostatnich dniach 2014 roku.

Mini John Cooper Works Convertible

Cała moc przenoszona jest na przednią oś poprzez jedną z dwóch skrzyni biegów o sześciu przełożeniach: w standardzie ręczną, a za dopłatą automatyczną Steptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów. Kierowcy asystują systemy DSC (Dynamic Stability Contro), DCT (Dynamic Traction Control), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz układ Performance Control, czuwający nad równowagą auta w szybko pokonywanych zakrętach i niwelujący podsterowność. Dopłatą objęte są m.in. adaptacyjne amortyzatory niezależnego zawieszenia wszystkich kół (Dynamic Damper Control).

Mini John Cooper Works Convertible

John Cooper Works Convertible jest dłuższy, szerszy i wyższy od swojego poprzednika, a jego bagażnik rozrósł się do 215 litrów (160 litrów ze złożonym, miękkim dachem, który automatycznie składa lub rozkłada się w 18 sekund, także w ruchu z prędkościami do 30 km/h). Z automatyczną skrzynią biegów auto potrzebuje 6,5 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 240 km/h. Średni apetyt na paliwo według europejskich norm pomiarowych z przekładnią Steptronic nie przekracza sześciu litrów na sto kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij