Aktualności
20.01.2016

ATS Sport Dieci Wspinaczka górska

Włoskie ATS Automobili przypomina o sobie kolejną ewolucją spartańskiego spydera Sport, o którym pierwszy raz usłyszeliśmy jesienią 2012 roku. Firma, której korzenie sięgają początku lat sześćdziesiątych, pokazała tym razem najsłabszą wersję silnikową, razem z którą na rynek wchodzi szereg udoskonaleń całej konstrukcji.

Modele z serii Sport otrzymały w tym roku przeprojektowaną przednią część nadwozia, przestrzenną ramę ze stali i strefę kontrolowanego zgniotu, które spełniają najnowsze wymagania z zakresu bezpieczeństwa FIA i włoskiego CSAI. Pojazd zaprojektowany z myślą o klasie E2B, obecnej przede wszystkim w wyścigach górskich, dostępny był dotychczas jako Sport Tredici (po włosku "Trzynaście"), Sport Quattordici ("Czternaście") i Sport Sedici ("Szesnaście") z silnikami Suzuki Hayabusa o pojemności do 1,6 litra i mocy do 259 KM oraz jako Sport Stradale z prawem do poruszania się po zwykłych drogach i "wydmuszka" Sport do instalacji własnego układu napędowego.

ATS Sport Dieci

Najnowsza ewolucja włoskiej maszynki dla amatorów sportów motorowych to wejściowy Sport Dieci ("Dziesięć"). Spyder w takim wydaniu napędzany jest jednolitrowym silnikiem z motocykla Honda CBR 1000RR, który przy 12 tysiącach obrotów na minutę dostarcza 190 koni mechanicznych. Motor współpracuje z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylną oś z mechanizmem o ograniczonym poślizgu od Quaife. Standardem jest składana kolumna kierownicy, układ hamulcowy Tarox i niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami.

ATS Sport Dieci

Według wskazań klienta instalowany jest zbiornik paliwa o pojemności od 20 do 60 litrów, dodatkowy fotel dla pasażera (opcja: dwa fotele z włókien węglowych), mocowane centralnie felgi i robiony na zamówienie wydech. ATS Sport Dieci mierzy 4,2 metry długości, nie licząc tylnego skrzydła, i waży tylko 390 kilogramów - na jedną tonę przypada aż 487 koni mechanicznych. Ceny mają zaczynać się od 39,9 tysięcy euro czyli niespełna 180 tysięcy złotych. W repertuarze ATS znajduje się również roadster Stile50 w kilku wersjach, a w przygotowaniu od kilku lat jest coupe 2500 GT, które ma być napędzane widlastą ósemką o mocy ponad 650 koni mechanicznych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje