Aktualności
13.01.2016

Audi H-Tron Quattro Wydajność i skomunikowanie

Audi kontynuuje eksperymenty z ogniwami paliwowymi i na tegorocznej wystawie North American International Auto Show prezentuje swój kolejny koncept z będącej jeszcze w powijakach rodziny H-Tron. Najnowsze technologie niemieckiej marki umieszczono tym razem w ciele 4,88-metrowego SUV'a z napędem na wszystkie cztery koła.

H-Tron Quattro jest siostrzaną konstrukcją pokazanego kilka miesięcy temu konceptu E-Tron Quattro, bazującą na tej samej, modułowej platformie MLB Evo. Model stanowi kolejny krok na drodze powiększenia oferty marki o nowe samochody napędzane paliwami alternatywnymi. Pod hasłem H-Tron ukrywają się wodorowe ogniwa paliwowe (E-Tron to modele elektryczne i hybrydowe, a G-Tron to auta spalające gaz ziemny), którym w przypadku konceptu H-Tron Quattro towarzyszy 60-kilogramowa paczka litowo-jonowych baterii jako zapas mocy na żądanie.

Audi H-Tron Quattro

W koncepcyjnym SUV'ie pracują dwa silniki elektryczne: z przodu motor o mocy 122 KM, z tyłu motor o mocy 190 KM. Cały układ dostarcza maksymalnie 150 KM, a w pogotowiu czekają litowo-jonowe baterie, które zapewniają krótkotrwały zastrzyk dodatkowych 136 KM i które mogą być ładowane poprzez układ odzyskujący energię z hamowania. H-Tron Quattro dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wielkości 550 Nm, który pozwala na przekroczenie 100 km/h w czasie niecałych siedmiu sekund. Prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h.

Audi H-Tron Quattro

Uczestniczący w produkcji energii elektrycznej wodór przechowywany jest w trzech zbiornikach, które umieszczono pod przedziałem pasażerskim i bagażowym. Ich pojemność zapewnia zasięg do 600 kilometrów, a tankowanie trwa tylko cztery minuty. Kolejne 1000 kilometrów rocznie pokonamy dzięki kolektorom słonecznym na dachu auta oraz pompie ciepła w klimatyzacji, które generują do 320 watów. Poza układem napędowym z przyszłości do H-Tron Quattro trafiły systemy autonomicznej jazdy i parkowania, które już w przyszłym roku pojawią się w seryjnej limuzynie Audi A8.

Skomentuj na forumUdostępnij