Aktualności
08.01.2016

Infiniti Q50 V6 twin turbo

Na limuzynę serii Q50 od japońskiego Infiniti czekają w tym roku duże zmiany. Maszyna o sportowym zacięciu otrzyma kilka poprawek w obrębie podwozia, a pod jej maskę trafią zupełnie nowe jednostki napędowe o sześciu cylindrach w układzie V, motywowane przez układ twin turbo. Q50 tym samym stanie się jednym z najmocniejszych wozów w ofercie marki.

Nowe jednostki napędowe będą najlżejszymi, najmocniejszymi, najczystszymi i najbardziej efektywnymi silnikami V6, jakie kiedykolwiek znalazły się w ofercie Infiniti. Silniki serii VR o pojemności trzech litrów będą charakteryzować się m.in. aluminiowym blokiem z cylindrami o wymiarach 86x86 mm, podwójną turbosprężarką kręcącą się z prędkością nawet 240 obrotów na minutę, masą 194,8 kilogramów (o 14,1 kilogramów mniej, niż poprzednik) i 220,6 kilogramów z systemem turbodoładowania, układem zasilania z systemem bezpośredniego wtrysku benzyny DIG oraz zintegrowanym kolektorem wydechowym, wbudowanym w głowice cylindrów.

Infiniti Q50

Widlasta szóstka będzie dostępna w dwóch wersjach. Wariant słabszy będzie produkował 304 konie mechaniczne przy 6400 obrotów na minutę oraz 400 niutonometrów w zakresie od 1600 do 5200 obrotów na minutę. Mocniejsza wersja, uzbrojona między innymi w optyczny czujnik prędkości turbosprężarki i dwie zamiast jednej pompy wody chłodnic pośrednich, będzie rozwijać 405 konie mechaniczne przy tej samej prędkości obrotowej i dostarczać 475 niutonometrów w takim samym zakresie obrotów. Z takim wyposażeniem będziemy mieli do czynienia z pierwszym Q50 o mocy ponad czterystu KM.

Infiniti Q50

Na samych silnikach tegoroczne nowości na pokładzie Q50 się nie skończą. Producent przygotował również poprawki pracy adaptacyjnego układu kierowniczego Direct Adaptive Steering oraz po raz pierwszy w tym modelu adaptacyjne zawieszenie Dynamic Digital Suspension, które pozwalają na poruszanie się w kilku trybach jazdy, w tym w trybie zdefiniowanym przez kierowcę. Nowe silniki trafią w najbliższej przyszłości również pod maski innych modeli z palety Infiniti. Jednostki będą produkowane w fabryce w Iwaki w Japonii.

Skomentuj na forumUdostępnij