Aktualności
30.12.2015

Mazda MX-5 RS Racing Mistrzyni równowagi

Na styczniowym Tokyo Auto Salon zobaczymy kolejne pomysły Japończyków na tuning aut własnej produkcji, przygotowanie ich do wyścigów o amatorskim charakterze i zwrócenie uwagi klienta. Na stoisku Mazdy staną m.in. pokazany w październiku koncept RX-Vision z silnikiem Wankla, wizja hybrydowego ścigacza LM55, a także kolejne wcielenia roadstera MX-5 czwartej generacji.

Roadsterem MX-5 serii ND z okazji cyklicznej wystawy w Tokio zajął się między innymi oddział Mazdaspeed, działająca od 1967 roku komórka, która skupia się na samochodach wyścigowych, a od kilkunastu lat również na modelach sportowych, oferowanych zwykłym śmiertelnikom (na przykład blisko 270-konna Mazdaspeed 3 i jeszcze mocniejsza Mazdaspeed 6 z napędem na wszystkie koła, obie poprzednich generacji). Na styczniowe show Japończycy przygotowali czarno-czerwoną MX-5 w specyfikacji RS Racing, która na chwilę obecną jest tylko zbudowanym w jednym egzemplarzu konceptem.

Mazda MX-5 RS Racing

MX-5 RS Racing odznacza się przede wszystkim podkreślonym czerwonymi liniami pakietem aerodynamicznym, dodatkowymi pałąkami bezpieczeństwa oraz regulowanym zawieszeniem ze zmiennym stopniem tłumienia i prześwitem. Pod maską prawdopodobnie niewiele się zmieniło (na temat twórcy auta milczą) i można tam spodziewać się jednego z dwóch, czterocylindrowych motorów o pojemności 1,6 lub dwóch litrów. Ten pierwszy dostarcza w fabrycznej formie 131 koni mechanicznych. Większa jednostka daje z siebie maksymalnie 160 koni mechanicznych, które wędrują na tylne koła poprzez ręczną lub automatyczną skrzynię o sześciu biegach.

Mazda MX-5 RS Racing

Oprócz MX-5 RS Racing w Tokio zobaczymy koncept sedana Atenza Racing ("nasza" Mazda 6) od Mazdaspeed, koncept CX-3 Racing, kompakt Demio (u nas znany jako Mazda 2) w specyfikacji 15MB Racing Spec, ścigającą się na całym świecie MX-5 Cup, a także premierową MX-5 w specyfikacji NR-A Racing Spec z częściową klatką bezpieczeństwa, kubełkowymi fotelami i pakietem aerodynamicznym. Wystawa Tokyo Auto Salon będzie otwarta dla zwiedzających tylko przez jeden weekend, w dniach od piętnastego do siedemnastego stycznia.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje