Aktualności
10.12.2015

Lotus Exige Sport 350 Lekkie składniki

Znany z zamiłowania do kuracji odchudzających i godnej naśladowania pracy podwozi swoich modeli Lotus kontynuuje modernizację swojej palety. Po niedawnych poprawkach roadsterów z rodziny Elise czas na coupe Exige. Samochód w najnowszej specyfikacji Sport 350 jest jeszcze lżejszy i jeszcze szybszy od maszyny, którą wypiera z oferty, Exige S.

Dwuosobowe, budowane na aluminiowym podwoziu auto schudło w tym roku do 1125 kilogramów na sucho, co oznacza, że w porównaniu do Exige S straciło aż 51 kilogramów. Zbędna masa zniknęła m.in. po wymianie tylnej części karoserii, akumulatora, elementów mocujących silnika, konsoli środkowej, elementów systemu wymiany powietrza, izolacji dźwiękoszczelnej, odsłonięciu mechanizmu drążka zmiany biegów i odchudzeniu ręcznej, 6-stopniowej skrzyni biegów. Auto dostępne jest również z automatem, z którym waży 1130 kilogramów.

Lotus Exige Sport 350

Sercem Exige Sport 350 jest umieszczona centralnie, widlasta szóstka o pojemności 3,5 litrów ze sprężarką. Motor dostarcza 350 koni mechanicznych przy 7000 obr/min oraz 400 niutonometrów przy 4500 obr/min. Na jedną tonę przypada 311 KM. Coupe rozpędza się teraz do 100 km/h w czasie 3,9 sekund z manualem i 3,8 sekund z automatem, a jego prędkość maksymalna w najlepszym wypadku sięga 274 km/h (261 km/h z automatem). Dzięki systemowi Dynamic Performance Management samochód może poruszać się w jednym z trzech trybów jazdy: Drive, Sport lub Race.

Lotus Exige Sport 350

Nowy Sport 350 to także przeprojektowane zawieszenie, przemieszczone przełączniki w środku, tapicerka Tartan w szkocką kratę i opcjonalne, lżejsze felgi i tarcze hamulcowe, redukujące masę auta o kolejne 10 kilogramów. To najszybszy, drogowy model w historii marki na fabrycznym torze w Hethel: pokonanie jednego okrążenia zajmuje jedną minutę i 29,8 sekund (Exige S jest o 2,5 sekundy wolniejszy). Samochód pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w lutym. W marcu coupe wejdzie na inne rynki, oprócz Ameryki Północnej i do oferty zostanie dołączony roadster. Cennik zaczyna się od 55,9 tysięcy funtów w Wielkiej Brytanii, 74 tysięcy euro w Niemczech, 78,2 tysięcy euro we Włoszech i 10,6 milionów jenów w Japonii (okolice 320-345 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij