Aktualności
30.11.2015

BMW M6 GTLM Amerykańska opcja

W przyszłym roku na tory wyścigowe całego świata wyjedzie zupełnie nowe BMW M6, które zastąpi startujące od kilku sezonów Z4. Niemcy pokazali nową maszynę w specyfikacji GT3 w połowie października, a w minionym tygodniu na oficjalnych testach IMSA na pętli Daytona po raz pierwszy publicznie pojawiło się M6 w specyfikacji GTLM.

M6 GTLM to maszyna zbudowana przede wszystkim z myślą o startach w Ameryce Północnej. To następca coupe Z4 GTLM, które spędziło trzy sezony w pucharze United SportsCar Championship, a w tym roku pod nazwą Z4 GTE wystartowało pierwszy raz w European Le Mans Series. Auta klas GT3 i GTLM różną się między sobą między innymi rozmiarami, pakietem aerodynamicznym, masą własną, pojemnością zbiorników paliwa i ustawieniami silnika (Z4 GTLM dysponuje mocą około 490 KM, Z4 GT3 ma około 535 KM).

BMW M6 GTLM

BMW nie zdradza jeszcze pełnej specyfikacji modelu M6 GTLM. W siostrzanym M6 GT3 wykorzystano widlastą ósemkę z rodziny M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 litrów, którą zespolono z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Silnik dostarcza około 500 koni mechanicznych (maksymalną moc regulują obowiązkowe w niemal każdej serii zwężki układu dolotowego), które przenoszone są wyłącznie na tylną oś. Nowe M6 GTLM wystartuje w barwach zespołu BMW Team RLL, który działa z niemieckimi samochodami już siódmy sezon.

BMW M6 GTLM

Obie maszyny BMW zobaczymy w przyszłym roku w pucharze WeatherTech SportsCar Championship organizowanym przez International Motor Sports Association, który wcześniej był znany jako Tudor United SportsCar Championship. Dwa różne warianty M6 będą kwalifikować się do grupy GTLM oraz GTD, która od przyszłego roku będzie tożsama z GT3. Mistrzostwa obejmą takie klasyki, jak 24-godzinny wyścig Daytona, 12-godzinny wyścig Sebring oraz finałowe, 10-godzinne Petit Le Mans na torze Road Atlanta (wszystkie trzy będą częścią North American Endurance Cup).

Skomentuj na forumUdostępnij