Aktualności
05.11.2015

Mazda MX-5 Speedster Czarująca osobowość

Czwarta generacja MX-5 to auto, z którym nie wszyscy jeszcze się oswoili i z którym przy obecnych ruchach w interesie nie będzie czasu się tak łatwo i szybko oswoić. Model doczekał się już wersji klubowej, wersji torowej, kilku fabrycznych pakietów modyfikacji, a w ostatnich dniach śmiałych konceptów. Jednym z nich jest ekstremalny Speedster.

MX-5 Speedster to ukłon w stronę filigranowych, sportowych samochodów z lat pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. W miejscu przedniej szyby pojawiła się tutaj tylko symboliczna owiewka, fotele wymieniono na lekkie kubełki, w każdy róg wciśnięto lekkie, 16-calowe obręcze firmy Rays, a całą karoserię pokryto nowym lakierem w odcieniu Blue Ether. Modyfikacje idą dalej: przeprojektowane zawieszenie obniżono o 30 milimetrów, wymieniono układ wydechowy, drzwi wykonano z włókien węglowych, a wnętrze obszyto Alcantarą.

Mazda MX-5 Speedster

Przy każdym z kół ulokowano wentylowane tarcze hamulcowe z zaciskami Brembo oraz regulowane amortyzatory, firmowane przez K&W. Pod maską pracuje czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik o pojemności dwóch litrów, który w fabrycznej postaci rozwija 160 koni mechanicznych. Speedster w porównaniu do bazowej, produkowanej seryjnie MX-5 schudł o ponad 110 kilogramów. Pojazd waży tylko 943 kilogramy, co oznacza, że na każdy koń mechaniczny przypada niecałe 5,9 kilograma.

Mazda MX-5 Speedster

Mazda MX-5 Speedster to jedna z bohaterek tegorocznych targów Specialty Equipment Market Association w Las Vegas, koncept bez planów na produkcję seryjną. W tym samym miejscu Mazda pokazała również koncept MX-5 Spyder. Oba samochody przygotowano w oddziale Mazda North American Operations z siedzibą w Irvine w Kalifornii. Model MX-5, znany na innych rynkach jako Roadster lub Miata, obecny jest w ofercie japońskiej marki od roku 1989. Auto od samego początku bije rekordy sprzedaży i obecnie jest najpopularniejszym roadsterem na świecie.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje