Aktualności
30.10.2015

Porsche Macan GTS Sportowe akcenty

Filozowią prawie każdego, seryjnie produkowanego modelu Porsche jest ciągła ewolucja i wypełnianie coraz nowszych niszy. Tym sposobem mamy dziś aż szesnaście różnych wersji 911 i Panamery, dziewięć Caynenne oraz po pięć Boxstera i Caymana. Za nimi goni najmniej doświadczony w rodzinie Macan, który doczekał się właśnie wydania o oznaczeniu GTS.

Oznaczenie GTS wiąże się w Porsche z zestrojeniem samochodu pod kątem szeroko rozumianej, sportowej jazdy i w przypadku Macana oznacza model wpisujący się w przedział między 340-konnym Macanem S i 400-konnym Macanem Turbo. GTS bliżej do tego pierwszego: pod jego maską pracuje widlasta, podwójnie turbodoładowana szóstka o pojemności trzech litrów, mocy 360 koni mechanicznych i momencie obrotowym 500 niutonometrów, dostępnych w zakresie od 1650 do 4000 obrotów na minutę.

Porsche Macan GTS

Macan GTS występuje wyłącznie z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów PDK, napędem na wszystkie cztery koła oraz systemami pokroju Porsche Traction Management i Porsche Active Suspension Management. Oprócz silnika w samochodzie przeprojektowano zawieszenie (obniżone o 10 milimetrów), układ hamulcowy, zainstalowano nowe felgi o średnicy 20 cali i wymieniono niektóre panele karoserii, którą podkreślają czarne akcenty. Standardem jest pakiet stylistyczny Sport Design, a na liście opcji po raz pierwszy u Macana znalazło się oświetlenie Porsche Dynamic Light System Plus w technologii LED.

Porsche Macan GTS

Ważący blisko 1,9 tony SUV z Zuffenhausen z pakietem Sport Chrono będzie potrzebował tylko pięciu sekund na rozpędzenie się do 100 km/h (w innych przypadkach należy doliczyć 0,2 sekundy). Jego prędkość maksymalna sięgnie 256 km/h. Średnie zużycie paliwa: okolice dziewięciu litrów na setkę. Na terenie Niemiec, wliczając podatki, model GTS wyceniono na 74,3 tysiące euro. Obecnie to okolice 315 tysięcy złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje