Aktualności
25.10.2015

Mercedes-Benz SL Pure Bank mocy

W ofercie AMG znajdziemy obecnie trzynaście różnych modeli w prawie czterdziestu wariantach. Który zajmuje najwyższe miejsce w hierarchii? Trudno ocenić. Sportowe coupe GT, grand tourery klasy S, roadster SL, a może któraś z klas G? Równie prawdopodobne, że... żaden z powyższych, a AMG dopiero pracuje nad modelem godnym tego miana. Jak mógłby wyglądać?

Po zakończeniu produkcji modelu SLS w ofercie Mercedes-AMG nie ma samochodu, który byłby zaliczany do najwyższych sfer. Miejsce po nim wypełniło coupe GT, ale to pojazd, który nie mierzy tak wysoko, jest mniejszy i dysponuje mniejszą mocą, płynącą ze znacznie mniejszego silnika z turbodoładowaniem. Powstała "próżnia" to pole do popisu niezależnych stylistów. Do takich właśnie należy urodziny w 1988 roku Matthias Böttcher ze Stuttgartu, spod którego ręki wyszedł koncept o nazwie SL Pure, wizja super sportowego Mercedes-Benza najbliższej przyszłości.

Mercedes-Benz SL Pure

Böttcher rozpoczął ścieżkę projektanta samochodów od szkoły imienia Gottlieba Daimlera w Sindelfingen, a później przeniósł się do Monachium. Model SL Pure stworzył w ramach pracy dyplomowej. W swoim dziele inspirował się między innymi słynnym, skrzydlatym 300 SL z lat pięćdziesiątych, a także ostatnimi dokonaniami niemieckiej marki, głównie w obszarze prezentowanych na ostatnich salonach samochodowych konceptów. Imponujący, futurystyczny projekt z jedną parą unoszonych do góry drzwi i brakiem jakichkolwiek szyb został zbudowany jako model w zmniejszonej skali, który robi jeszcze większe wrażenie na studyjnych zdjęciach.

Mercedes-Benz SL Pure

Czy w najbliższej przyszłości zobaczymy coś podobnego pod szyldem AMG? Oficjalnie nic nie wiadomo. Nieoficjalnie - prace już trwają! W minionym miesiącu mogliśmy usłyszeć doniesienia o planach AMG na model stojący znacznie wyżej od GT, w którym miałby znaleźć się silnik spalinowy o dwunastu cylindrach oraz baterie i silnik lub silniki elektryczne. Na myśl przychodzi oczywiście potencjalny konkurent McLarena P1 (wszystkie 375 sztuk już dawno sprzedano). Ferrari LaFerrari (wszystkie 499 sztuk już dawno sprzedano) i Porsche 918 Spydera (wszystkie 918 sztuk już dawno sprzedano). Ale czy AMG rzeczywiście mierzy aż tak wysoko?

Skomentuj na forumUdostępnij