Aktualności
17.10.2015

Volvo S60 Polestar TC1 Akcja ogólnoświatowa

Latem tego roku do struktur Volvo zostało w całości wciągnięte Polestar Performance, firma odpowiedzialna w ostatnich latach za sportowe odmiany drogowych aut szwedzkiej marki i różne akcesoria. Polestar Racing, oddział skoncentrowany na wyścigach i samochodach torowych, pozostał niezależny i zmienił nazwę na Cyan Racing. Zmienia się także główne narzędzie pracy.

W przyszłym roku Polestar współpracujące ściśle z Cyan Racing pojawi się w pucharze World Touring Car Championship pod patronatem FIA z nowym Volvo S60 Polestar TC1 (zespół startuje również w regionalnych seriach Scandinavian Touring Car Championship i V8 Supercars w Australii). Już teraz udział w mistrzostwach świata zaplanowano na kilka nadchodzących sezonów i pomyślano jako laboratorium dla rozwoju rozwiązań technicznych, które będziemy mogli zobaczyć w samochodach przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego.

Volvo S60 Polestar TC1

Nowe TC1 to spadkobierca słynnego 240 Turbo, znanego też jako "latająca cegła", które w 1985 roku zdobyło mistrzostwo serii European Touring Car Championship i wygrywało na całym świecie, w Australii, Finlandii, Niemczech, Portugalii, Nowej Zelandii i Szwecji. W premierowym samochodzie zastosowano silnik z rodziny Drive-E: czterocylindrową, dwulitrową jednostkę z turbosprężarką, z której wyciśnięto około 400 koni mechanicznych. Auto, zgodnie z przepisami, musi ważyć co najmniej 1100 kilogramów, wliczając kierowcę, wyposażenie, płyn chłodniczy i płyn hamulcowy.

Volvo S60 Polestar TC1

Na serię World Touring Car Championship, rozgrywaną od marca do listopada, składa się dwanaście wyścigowych weekendów na całym świecie z dwoma wyścigami w każdym. W ostatnich latach w pucharze tym udzielają się marki Citroen, Chevrolet, Honda i Łada. W obecnym i poprzednim sezonie dominującymi siłami były samochody i kierowcy Citroena. Volvo pojawiło się tu ostatni raz w sezonie 2013, ale był to jedynie gościnny występ na jedną eliminację. Polestar Racing zaliczyło ostatni, pełny sezon WTCC w roku 2011. Apetyt jest więc ogromny, cel: tytuł mistrzowski. W przyszłym roku na tory wyjadą dwie sztuki S60 Polestar TC1.

Skomentuj na forumUdostępnij