Aktualności
09.10.2015

McLaren 650S Can-Am Czerwona planeta

McLaren zbudował swoją renomę między innymi w północnoamerykańskim pucharze Can-Am. W drugiej połowie lat sześćdziesiątych rządzili tu Bruce McLaren i Denny Hilmie, którzy zdobyli po dwa tytuły mistrzowskie. Piąty tytuł dla aut McLarena dołożył Peter Revson. W przyszłym roku minie 50 lat od pierwszego sezonu Can-Am, z tej okazji powstał model 650S Can-Am.

Pierwszy wyścig pucharu Canadian-American Challenge Cup, w którym nie obowiązywały prawie żadne ograniczenia, odbył się wiosną 1966 roku w Mont Tremblant w Kanadzie. W całym sezonie dominował John Surtess w Loli T70. Kolejne pięć lat należało do McLarena, po którym do głosy doszły potworne Porsche 917/10 i 917/30. Najbardziej utytułowanym modelem ze stajni Bruce McLaren Motor Racing był stale udoskonalany spyder M8. W pierwszym sezonie Bruce McLaren i Chris Amon startowali w modelu M1B. To właśnie jemu kłania się premierowa sztuka 650S Can-Am.

McLaren 650S Can-Am

Nową maszynę z przodkiem łączy przede wszystkim brak dachu - auto bazuje na 650S Spiderze - lakier w kolorze Mars Red (dostępne będą również dwa inne kolory: Papaya Spark i Onyx Black) oraz pociąg to materiałów lekkich. Tam, gdzie tylko można natrafimy na odkryte włókna węglowe (splitter, ruchomy spoiler, dyfuzor, progi, zderzaki, składany w 17 sekund, twardy dach z całą zabudową, konsola środkowa, fotele, kierownica). Kabinę auta obszyto Alcantarą. Nowe są także cztery końcówki wydechu, wentylowane nadkola na przedzie oraz dwukolorowe felgi na tytanowych śrubach z ogumieniem Pirelli P Zero Corsa. Standardem są węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

McLaren 650S Can-Am

Pod względem technicznym Can-Am nie różni się od innych modeli z rodziny 650S. Auto polega na podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności 3,8 litrów, mocy 650 koni mechanicznych i momencie 678 niutonometrów. Napęd na tylną oś przenosi dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa przekładnia SSG. Auto, ważące na sucho 1341 kilogramów rozwija prędkość 100 km/h w czasie 3 sekund, 200 km/h w czasie 8,6 sekund i rozpędza się do 329 km/h. Oddział McLaren Special Operations wypuści na świat tylko pięćdziesiąt egzemplarzy 650S Can-Am. Każdy z nich wyceniono na prawie 256 tysięcy funtów. To prawie półtora miliona złotych.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje