Aktualności
04.10.2015

Bugatti Type 6 GT Ukryte znaczenie

Premiera wyścigowego konceptu Vision Gran Turismo, pokazujące coraz więcej, szpiegowskie zdjęcia przyłapanych w różnych okolicznościach prototypów i nieoficjalne doniesienia, mówiące o nieziemskiej mocy i przyspieszeniach zbliżają nad coraz bardziej do premiery następcy Bugatti Veyrona. To również najlepszy okres na pokazanie własnych pomysłów na auto.

Wśród poruszonych premierę spektakularnego konceptu Vision Gran Turismo, wystawionego na wrześniowej wystawie we Frankfurcie, którym można ścigać się w grze Gran Turismo 6, znalazł się Alexander Imandze. Rosjanina znamy już z kilku zwracających uwagę, wirtualnych projektów, skojarzonych z takimi markami, jak BMW, Alfa Romeo, Maserati czy Lamborghini. Pod wrażeniem ostatniego dzieła Bugatti, marki wchodzącej od 1998 roku do wielkiego koncernu Volkswagena, Imandze przygotował od razu dwa projekty.

Bugatti Type 6 GT

Pierwszym z nich jest muskularny grand tourer Type 6 GT Vision, pomysł na potencjalne coupe z możliwością umieszczenia silnika przy przedniej osi lub pozostawienia go za plecami i pasażera. Ile czasu zajęło przygotowanie takiej wizji wprawnej ręce? Od pierwszych szkiców, na których można było dostrzec w tylnej części auta pionową płetwę, do końcowego, widocznego powyżej efektu minęło niecałe dwadzieścia godzin. Płetwę wyeliminował ostatecznie niewielki, ruchomy spoiler. Nie wykluczone, że kolejne, prawdziwe Bugatti będzie bardzo podobne...

Bugatti Type 6 GT

Drugi projekt dwudziestopięciolatka to ekstremalna interpretacja wyścigowego Vision Gran Turismo, przez którą przewijają się motywy z klasycznych modeli Type 35, Type 57 SC Atlantic i Type 57 G Tank z lat trzydziestych minionego stulecia. Pojazd, który wygląda jakby urwał się co najmniej z orbity Marsa, otrzymał oznaczenie Type 57 GT. Spodziewamy się, że pod warstwami materiałów kompozytowych i metali lekkich znajdziemy poczwórnie doładowane W16, które jest wizytówką Bugatti od czasu pojawienia się Veyrona w sprzedaży.

Bugatti Type 57 GT

Veyron o mocy 1001 koni mechanicznych z prędkością maksymalną aż 408 km/h wszedł na rynek w 2005 roku, ale jego pierwsze zapowiedzi pojawiły się dużo wcześniej. Już w roku 1999 pokazano koncept EB 18/3 Chiron, a następnie EB 18/4 Veyron - oba z 18-cylindrowymi silnikami w układzie W. Kariera Veyrona zakończyła się na 400 egzemplarzach z otwartą lub zamkniętą karoserią, mocy 1200 KM i rekordzie prędkości maksymalnej ponad 430 km/h. Jego następca, utrzymany w stylu pokazanym w Vision Gran Turismo, przyjdzie na świat prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij