Aktualności
26.09.2015

Rezvani Beast Speedster Zahamowany wzrost

Kalifornijskie Rezvani Motors powiększa swoją ofertę o nową wersję silnikową roadstera Beast. Maszyna debiutowała półtora roku temu jako przeszło 500-konna propozycja dla amatorów mocnych wrażeń, pod którą kryje się ubrany w nową karoserię i kabinę Ariel Atom. Wariant numer dwa to Beast Speedster, oferta uczulona na nadmiar koni mechanicznych.

Punkt wyjścia w postaci spartańskiego Atoma oznacza, że w przyszłości wariantów będzie jeszcze więcej. W tej chwili obok Beast z 2,4-litrowym silnikiem od Honda Performance Developement z kompresorem Rotrex o mocy 507 KM staje Speedster, w którym pracuje podobna jednostka, ale o mocy zredukowanej do 304 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy w pierwszym przypadku sięga 507 niutonometrów, w drugim 305 niutonometrów. W obu modelach motor współpracuje z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Opcją jest sekwencyjna, ręczna przekładnia z łopatkami przy kierownicy.

Rezvani Beast Speedster

Rezvani ubiera Atoma w zupełnie nową, wykonaną z włókien węglowych karoserię, która zwiększa rozmiary auta do 4145 milimetrów długości, 1981 milimetrów szerokości i 970 milimetrów wysokości. Roadster waży tylko 750 kilogramów i oprócz kierowcy oraz pasażera zabiera na pokład 42 litry paliwa. W Speedsterze na jedną tonę przypada 405 koni mechanicznych. Auto rozpędza się do prędkości sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie 3,5 sekund (mocniejszy wariant potrzebuje tylko 2,7 sekund).

Rezvani Beast Speedster

Karoserie dla pojazdów firmowanych przez Ferrisa Rezvani'ego buduje N2A Motors z Kalifornii, a podwozia na licencji Ariela produkuje TMI AutoTech ze stanu Wirginia, w którym na rynek amerykański powstają Ariele Atomy i Nomady. Beast Speedster został wyceniony na 139 tysięcy dolarów (około 525 tysięcy złotych), to od 20 tysięcy dolarów mniej, niż za mocniejszy wariant. Do tej pory firma oddała w ręce właścicieli co najmniej trzy samochody.

Skomentuj na forumUdostępnij