Aktualności
23.09.2015

Audi S4 Formuła sukcesu

Po lipcowej odsłonie nowej generacji limuzyny A4, lżejszej w zależności od konfiguracji od swojej poprzedniczki nawet o 120 kilogramów, czas na jeszcze bardziej zaawansowane technicznie, sportowe odmiany S. W tym miesiącu swoją światową premierę mają nowe S4 i S4 Avant, maszyny z linii modelowej Audi, która ma już prawie ćwierć wieku.

W nowym S4 pracować będzie przeprojektowany, turbodoładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności trzech litrów, który stracił kilka kilogramów. Jednostka dostarczać będzie teraz 354 konie mechaniczne i 500 niutonometrów, dostępne w zakresie od 1300 do 4500 obrotów na minutę. To o 21 KM i 60 Nm więcej, niż w poprzednim S4. Widlastą szóstkę połączono z ośmiostopniowym automatem tiptronic, który gdy pozwala na to sytuacja na drodze, przechodzi dla oszczędzania paliwa w stan jazdy na wolnym biegu.

Audi S4

Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła. W zwykłej jeździe samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy kieruje 60 procent momentu obrotowego na tylną oś, a 40 procent na oś przednią. W zależności od sytuacji na tył może zostać skierowane do 75% momenty, a na przód 70%. Za dopłatą dostępny będzie między innymi sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. S4 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Audi S4

Limuzyna o długości 4,74 metrów z bagażnikiem o pojemności 480 litrów waży 1630 kilogramów. Kombi z bagażnikiem o pojemności od 505 do 1510 litrów jest cięższe o 45 kilogramów. W porównaniu do zwykłego A4 prześwit w obu wersjach obniżono o 23 milimetry. Standardem będą m.in. adaptacyjne amortyzatory, światła w technologii LED, cyfrowe wyświetlacze z elementami właściwymi tylko modelom S4 oraz 18-calowe felgi. W opcji między innymi: 19-calowe felgi, światła LED Matrix i aktywny system kontroli zawieszenia. Auto pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

Skomentuj na forum
Ostatnie wiadomości Prezentacje