Aktualności
25.06.2015

Alfa Romeo Giulia QV La meccanica delle emozioni

W środę minęło dokładnie sto pięć lat od założenia firmy Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, która niedługo później przekształciła się w producenta samochodów marki Alfa Romeo. To punkt zwrotny w historii koncernu, a zwiastunem zapowiadanych od kilku lat, wielkich zmian jest zupełnie nowa limuzyna Giulia, której moc przekracza pół tysiąca koni mechanicznych.

Mowa oczywiście o najdroższym wariancie Giulii, sportowej Quadrifoglio Verde, ozdobionej czterolistną koniczyną, którą pokazano światu jako pierwszą. Włoszka w takim przebraniu będzie zasilana 6-cylindrową, turbodoładowaną, aluminiową jednostką benzynową, którą przygotowano we współpracy z ekspertami Ferrari i z której wyciśnięto aż 510 koni mechanicznych. Twórcy auta obiecują, że stosunek mocy do masy nie przekroczy trzech kilogramów na koń mechaniczny, a jej rozkład między osiami wyniesie idealne 50/50. Giulia QV Quadrifoglio ma potrzebować zaledwie 3,9 sekund na rozpędzenie się do prędkości stu kilometrów na godzinę.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Z opanowaniem takiej mocy będzie wiązało się kilka nowych wynalazków. Samochód będzie wyposażony m.in. w system inteligentnego rozdziału momentu obrotowego Torque Vectoring, układ Integrated Brake System łączący hamulce z kontrolą trakcji, adaptacyjne zawieszenie, dyrygujący całym podwoziem Chassis Domain Control i ruchomy splitter w przedniej części nadwozia (Active Aero Splitter). Giulia QV Quadrifoglio będzie mogła pochwalić się także maską silnika, dachem i wałem napędowym z włókien węglowych oraz węglowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi. Nie zabrakło też przełącznika trybów jazdy DNA (Dynamic, Natural, Advanced Efficient), do których w najmocniejszej wersji dochodzi tryb Racing.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Producent zdradza jeszcze, że model będzie dostępny z napędem tylko na tył lub wszystkie cztery koła. Resztę szczegółów Alfa Romeo zachowuje na razie dla siebie, ale na tym nie koniec. Giulia miała swoją premierę w odnowionym, fabrycznym muzeum marki w Arese, które za kilka dni zostanie ponownie otworzone dla zwiedzających (obiekt zamknięto w 2009 roku po likwidacji sąsiedniej fabryki), a auto ozdobiło odświeżone logo marki, którego przeprojektowanie powierzono Robilant Associati.

Skomentuj na forumUdostępnij