Aktualności
11.06.2015

BMW 7-Series Nowoczesna forma luksusu

BMW przedstawiło dziś światu szóstą generację swojego okrętu flagowego, limuzyny serii 7, najbardziej zaawansowanego technicznie auta w całej palecie marki. Korzenie pojazdu sięgają roku 1977, w którym pojawiła się pierwsza "Siódemka". Do dziś sprzedano ponad 1,6 miliona sztuk, w tym 370 tysięcy poprzedniej generacji, która debiutowała w 2008 roku.

Zupełnie nowa "Siódemka" generacji G12 dostępna będzie w dwóch wersjach nadwoziowych (krótki i długi rozstaw osi), z trzema typami silników BMW TwinPower Turbo (jednostki benzynowe, wysokoprężne i hybryda), z napędem na tył lub cztery koła i trzema pakietami stylistycznymi do wyboru (M Sport, Pure Excellence lub BMW Individual Design Composition). Bazowe auto będzie mierzyć 5098 milimetrów długości, a wydłużone 5238 milimetrów (rozstaw osi odpowiednio 3070/3210 mm). Masa własna: od 1800 kilogramów w górę.

BMW 7-Series

Między innymi dzięki szerokiemu zastosowaniu w szkielecie samochodu tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi - Carbon Core - limuzyna będzie lżejsza od swojego poprzednika nawet o 130 kilogramów (w zależności od wersji napędowej i wyposażenia). Standardem będzie m.in. ośmiostopniowy automat Steptronic, sterownik Driving Experience Control, adaptujący pracę auta do stylu jazdy kierowcy, pneumatyczne, adaptacyjne zawieszenie, oświetlenie w technologii LED, wentylowane fotele z funkcją masażu, stacja bezprzewodowego ładowania telefonów, nowy system operacyjny iDrive, obsługa systemów infotainment gestami, powiększony wyświetlacz przezierny oraz asystenci parkowania, poruszania się w korku czy utrzymywania pasów jazdy.

BMW 7-Series

Dalej robi się jeszcze ciekawiej, szczególnie jeśli sięgniemy na listę opcji. Limuzynę będzie można parkować zdalnie dzięki kluczykowi BMW Display Key, do obsługi modelu z tylnej kanapy posłuży 7-calowy tablet BMW Touch Command, z przodu będą mogły pojawić się laserowe światła, nad głowami rozciągnie się szklany dach Sky Lounge z systemem zmiany zabarwienia na jeden z sześciu kolorów, zawieszenie we współpracy z radarami będzie automatycznie stroiło się na zbliżające się nierówności, przechyły na zakrętach ograniczy funkcja Executive Drive Pro, a atmosferę w środku umili system zapachowy Ambient Air, ambientowe oświetlenie ze świetlnym kobiercem Welcome Light Carpet oraz zestaw audio Bowers & Wilkins Diamond.

BMW 7-Series

Ofertę silnikową będzie otwierać 6-cylindrowy, wysokoprężny wariant 730d z trzylitrowym motorem o mocy 265 KM i momencie 620 Nm. Następna w kolejne będzie trzylitrowa benzyna 740i o mocy 326 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Później pojawi się hybryda 740e, korzystająca z doświadczeń zdobytych przy budowie modeli i3 oraz i8. Pod jej maską znajdziemy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów, mocy 258 KM i momencie 400 Nm, wspomagany przez silnik elektryczny podpięty pod litowo-jonowe akumulatory. Maksymalna moc systemu sięgnie 326 KM, a średnie spalanie według obowiązujących norm spadnie do 2,1 litrów na sto kilometrów (zasięg na silniku elektrycznym to maksymalnie 40 kilometrów).

BMW 7-Series

Ofertę silnikową zamykać będzie 750i xDrive z widlastą, podwójnie doładowaną ósemką o pojemności 4,4 litrów, mocy 450 KM i momencie obrotowym 650 Nm. Maszyna w takiej konfiguracji będzie potrzebowała tylko 4,4 sekund na rozwinięcie prędkości 100 km/h. Tak samo, jak poprzednio "Siódemka" będzie produkowana w fabryce w Dingolfing, której unowocześnienie kosztowało koncern BMW ponad pół miliarda euro. Pierwsze egzemplarze zjechały już z taśmy, regularna produkcja ruszy z dniem pierwszego lipca.

Skomentuj na forumUdostępnij